מידע על העסק

להיות מורה  קשוב
איך להפוך את בית הספר למקום בטוח

קשוב?

להיות מורה ק שוב???

הצחקת אותי.

זה כמו להגיד לחייל שיוצא לשדה הקרב לנשום ולהירגע…

עם כל הכבוד, כן, מתי בפעם האחרונה היית בבית ספר בישראל ?

בחוויה שלי להיכנס לכיתות מסוימות זה ממש כמו להיכנס לשדה קרב.

רק שזה כל יום.

נכון, אני יודע.

את צודקת.

זה באמת לפעמים כמו להיכנס לזירה או לשדה הקרב.

אלא שגם כדי להיות לוחם טוב ומפקד טוב כדאי מאוד להיות קשוב.

דווקא משום שזוהי זירה כל כך מאתגרת ולעתים מתישה,

וכדי ללמוד כיצד לשמור על עצמנו ועל האנרגיה שלנו…

משום שככל שאהיה קשוב יותר, אדע טוב יותר כיצד להתנהל, להגיב…

אהיה מדויק יותר, אפקטיבי יותר, אהיה מורה טוב יותר.

ולשאלתך, אני נכנס לבתי ספר כל הזמן.

לרוב כמה פעמים בשבוע.

בכל הארץ ובכל המגזרים. לבתי ספר מיוחדים ולנוער קצה ואתגרי,

לכיתות מב"ר ולמחוננים, לחטיבות ולתיכונים ולבתי ספר יסודיים.

אני עובד עם הנוער, עם המורים, עם מטפלים…

ואני שואל את עצמי את השאלה שמשרד החינוך העמיד על ראש

סדר העדיפויות שלו, ובצדק :

איך נוריד את מפלס האלימות בבתי הספר ?

איך נהפוך את בית הספר בישראל למקום בטוח – פיזית ורגשית,

לילדים ולמורים ?

ואני יודע שהדרך לשם, המפתח שפותח את הדלת לשם,

זה ע"י כך שנהיה אנחנו – המחנכים והמורים, קשובים יותר.

זה לא הדבר היחידי. אבל זה הבסיס, וזו הדרך, שככל שנצליח להפנים

ולהטמיע אותה בקרבנו, כך ה"נס" הזה יקרה יותר.

שנים רבות אני מנחה ומרצה. (23)

אני פוגש קהלים וקבוצות רבים ומגוונים, בגילאים שנעים מגיל

היסודי ועד וותיקים בני 80, בכל הארץ.

ב- 12 השנים האחרונות אני עובד הרבה מאוד עם מערכת החינוך –

עם צוותי מורים, עם מורים בשבתון, עם תיכוניסטים ותלמידי חטיבה ויסודי.

הגעתי למסקנה שהדבר שחסר לנו ונחוץ לנו יותר מכל דבר אחר

זוהי  הקשבה.

לא מלמדים אותנו להקשיב. בכלל.

בסדנה הזו נלמד את יסודות ואת סודות הקשב וכיצד להקשיב לעצמנו,

איך לייצר מרחב בטוח וקשוב בכיתה ;

מה הם שני המרכיבים החיוניים של הקשבה איכותית ;

כלים מעשיים ופשוטים להורדת מתח וסטרס ;

כיצד לייצר נוכחות עוצמתית בכיתה ובכלל ;

איך להשתמש בגוף ובקול ;

שינוי קצב, פאוזה ושהייה:

מה המקום של ביטוי רגשי, ועוד.
הסדנה היא חוויתית.
משולבים בה תרגילים וכלים מעולם התיאטרון, המדיטציה והאימון.
 

התכנים :

הכיתה כמיכל בטוח

אימון תשומת הלב פנימה והחוצה.

מהי נוכחות ואיך לבנות אותה ?

איך לייצר מרחב קשוב ובטוח ?

תרגול של הקשבה ודיבור שיוצרים פתיחות רגשית ושיח מכבד

3 הרמות של הקשב

2 החלקים של הקשבה איכותית

הכיתה כבמה, המורה כשחקן.

שפת הגוף והשימוש בה.

הגוף והקול – הכלים של המורה.

כיצד את נעה במרחב ומשתמשת בו ?

קצב, אינטונציה, פאוזות. הפקת הקול באופן בריא.

הפניית תשומת הלב ל "איך" הדבר נעשה, במקום ל"מה" נעשה.

הדגמה, הפעלה

להיות מראה נאמנה 

"באתי להיראות !"

איך אפשר "לראות" את התלמיד ? מתן וקבלה של משוב בונה ואינטואיטיבי

כדי שהמורה יוכל "לראות" את התלמיד, עליו להרגיש שהוא – עצמו "נראה".

במפגש שלישי זה ניתן למורים לטעום את החוויה הזו – ש"רואים" אותם,

באמת.

משובים ממורים וצוותי הוראה

מנהלת בי"ס רימונים, קרית טבעון: סתוית לרנר

בסדנא הראשונה השחקן שבו הדהים את כולנו וסחף למקומות של חופש, צחוק, כנות והעצמה. בסדנא השנייה הצלחנו לבצע יחד עם עמנואל "דמיון מודרך" בקבוצה, מה שפרק מתח ועכבות ויצר קירבה גדולה בין הצוות. בשלב המפגש השלישי פעלנו כמקורבים המכירים זה את זה אך מפתיעים ומופתעים. התגובות של הצוות היו אוהדות ומפרגנות: "אחר", "נוגע בנפש ובלב". "הנאה והנעה במפגש מסוג אחר הנוגע קודם כל באישי ובפנימי שלי ומביא אותי לכדי שימוש וראייה עם האחרים, תלמידים, הורים, קולגות.." "חשבתי שאני מכירה את חברותיי לצוות אך גיליתי דברים חדשים מעולם הפנימי והאחר", "הרגשתי בבית והצלחתי לחשוף ". יש משהו מעודד כנות ופתיחות ומאוד מעצים ועם זאת משרה אוירה נעימה ומכילה במפגשים. ממליצה מאוד !

בית ספר הנדיב, מטולה:

עמנואל יקר שלום רב, עברנו היום סדנא בבית הספר ה"נדיב" במטולה הקרה, הרחוקה והערפילית😊🌨 רציתי להודות לך על סדנא מעצימה, משמעותית, מהנה וחוויתית שמעבר לתכנים הכל כך משמעותיים לנו כאנשי חינוך, העובדים יום יום לצד תלמידים\הורים\מנהלת וצוות חינוכי- נתנה לנו הרבה מעבר לזה! האקלים של חדר המורים שהועצם והבמה שנתת בנוכחותך והנחייתך המעולה והנבונה ליצירת האווירה הכל כך נעימה ומאפשרת ויצירת שיח מקשיב, ומקום בטוח : לשתף, לצחוק ולהיות יחד עם אנשים שאותם אנו פוגשים יום יוםועימם עובדים ובכל זאת, לא מגיעים איתם למקומות האלה, ולא נקרות בידינו ההזדמנויות תמיד לדבר באמת! או רגע לעצור ולהקשיב…בלי ישר להגיב ולהגיד את משנתנו… מודה לך מקרב לב! ומקווה להיפגש בהמשך בסדנאות משמעותיות אחרות לנו כצוות👍 עידית תמיר רכזת חברתית מטולה הנדיב

תיכון בני עקיבא, באר שבע:

ברצוני לשתף אותך מתחושות הצוות החינוכי שהיה שותף לסדנא לחיזוק ההקשבה הפנימית שהובלת בישיבתנו בימי ההערכות לתשע"ח. ראשית, הסדנא מילאה צורך חשוב שחשנו בקיומו, והרגשנו טוב יותר להגדירו לאחר ההשתתפות בסדנא. הנושא היה מרתק ומעורר לחשיבה מחודשת ולהעמקה בעבודתנו האישית והחינוכית. העברת את הסדנא בשלוות נפש מיוחדת ובדרך מעניינת ששילבה בין תיאוריה לתרגול מעשי באיזון שהתאים לנו מאד. אין לנו ספק כי הצלחת לגעת בנו כצוות חינוכי וכבני אדם ולגרות בנו מקומות עדינים ועמוקים בעצמנו. אנו מקוים כי נצליח להשתמש בכלים אלו להמשך עבודתנו בחינוך. תודה רבה. מאמינים שעוד נפגש. בשם כל הצוות. יובל ממן, מנהל תיכון בני עקיבא, באר שבע

בית ספר מיוחד פריד, נצרת:

להיות"-מסע משחרר בדמיון מודרך היה מהמם! מנחה מקצועי ואישי יש לו יחס טוב לאנשים כולם התחברו אליו. הוא מרצה תוסס, מקרין כוחות חיוביים לקבוצה. משוב צוות: היה מעולה כולנו נהנינו מאוד. יש כוח לעמנואל. היה מרתק חידש המון דברים, עבד באופן מעמיק ומגוון. המורים מאוד נהנו והביעו עניין רב. צוות בית סםר מיוחד פריד, נצרת

חט"ב אור מנחם, אשדוד:

מנחם סעדיה – מנהל חטיבת הביניים אור מנחם, אשדוד: "הוא היה ממש מצויין, מרצה מקצועי מאוד, מרתק את שומעיו ומדבר אליהם מתוך כבוד. מצליח לסחוף את שומעיו ולהפעילם בפעילות מדהימה. אנשים מאוד נהנו, התחברו אליו. היה נהדר !". ציון 10.

חט"ב מדעים ואמנויות, נהריה:

עמנואל שלום, היה לי ולנו העונג לעבוד אתך ! הסדנה הייתה מרתקת ומעניינת, המורים נחשפו לתכנים מהתת מודע ,למדו את המשמעות שלהם בתקשורת היומיומית בביה"ס ובחיים בכלל. הצלחת לרתק ולהוביל אותנו למחוזות נפש עלומים, להיות מראה לעצמנו ולהבין את המסרים הסמויים שאנו משדרים וקולטים כל הזמן תודה על מפגשים שהתנהלו באווירה פתוחה, מכילה ומאפשרת אשר ללא ספק תרמו גם לגיבוש ולקירבה בין חברי הצוות. יישר כח! מיכל מימון, מנהלת חט"ב מדעים ואמנויות, נהריה

 עמנואל לאור

עמנואל לאור, מנכ"ל "חיבורים". מרצה, מנחה, מטפל רגשי

עם ניסיון של 22 שנים, עמנואל עובד עם בתי ספר, גנים וצוותי הוראה וטיפול. סדנאותיו והרצאותיו ממומנות ומומלצות ע"י עמותת המורים.

עמנואל הנחה קבוצות התפתחות בבתי ספר לרפואה משלימה, לימד בביה"ס לפיקוד ומנהיגות של חיל האוויר, ליווה שנים רבות את המפעל להכשרת ילדי ישראל בהשתלמויות, עובד עם מנהלים וראשי צוותים בתעשייה, בארגונים וחברות בסקטור הפרטי, פיתח והעביר קורס אימוני פורץ – דרך בהסתדרות הכללית "האדם כמנהיג של חייו". ב – 10 השנים האחרונות הוא עובד באופן שוטף ואינטנסיבי עם צוותי הוראה וטיפול ועם גננות בכל הארץ ובכל המגזרים.

בעל הכשרה באימון, משחק, פסיכודרמה, פלייבק, צילום, מטפל מוסמך ב"מודעות דרך הגוף".

תואר ראשון מהאו"פ במנהיגות חברתית

קליניקה פרטית בקציר.

לאתר של עמנואל לחצו כאן >>>

גלריית תמונות

הוספת דירוג וביקורת על בית העסק

עמנואל לאור – להיות מורה קשוב

Be the first to review “עמנואל לאור – להיות מורה קשוב”

איכות
זמינות
מקצועיות
שרות
מחיר
הייתם אצלנו ? נשמח שתשתפו איתנו כמה תמונות