מידע על העסק

Feel,

don’t Think!

אינטליגנציה רגשית ומיינדפולנס בכיתה

סדנה לצוות במימון עמותת המורים

האינטליגנציה הרגשית שלנו אחראית על הדרך שבה אנחנו מתנהלים בעולם עם עצמנו ועם אחרים. עד כמה אני מודע ובקשר עם החוויה הרגשית שלי,
האם אני יודע כיצד לייצר קשרים אישיים ומקצועיים נעימים, אמינים,

עם זרימה טובה וחיבור ?
כיצד לרתום אחרים לפרוייקט או למשימה, כיצד לבקש עזרה, כיצד לזהות ולפגוש את המצב הרגשי של האחר (אמפטיה) ועוד.

מהם המשאבים שעומדים לרשותי בזמן משבר וקושי (החוסן הנפשי שלי).

האינטליגנציה הרגשית היא – היא המנבאת את הצלחתו של אדם בחיים,

יותר מכל מדד אחר.

זו האינטליגנציה הרגשית שמייצרת מנהיגות אמיתית ומאפשרת יצירתיות פורצת דרך, משום שהאינטליגנציה האישית והקולקטיבית פורחת באקולוגיה בטוחה, מאפשרת, במרחב שבונה אמון והערכה ושיתוף פעולה.

וכל אלה הם תוצאה של אינטליגנציה רגשית בפעולה !

מיינדפולנס זוהי היכולת שלי להיות נוכח וקשוב, מתוך חמלה ואמפטיה, לעצמי ולחוויותי בכל הרמות, ולהיות בחיבור אותנטי ועמוק עם עולמי ועם האחר ברגע ההווה.

בעזרת מיינדפולנס אני לומד לווסת ולהרגיע ולהכיל את רגשותי ומחשבותי ואני משפר מאוד את יכולת העמידות שלי בלחצים ובדחק. אני לומד גם מהם המשאבים שעומדים לרשותי ומוצא נתיבים אליהם. אני לומד להיות קשוב ונינוח וער, למרות המציאות ובתוך המציאות המורכבת והמאתגרת.

מיינדפולנס זהו כלי שבעזרתו ניתן לפתח ולטפח את האינטליגנציה הרגשית.

משובים מסדנאות :

"ממגנט, מעורר השראה"…
יובל קובי, יועץ תיכון גולדווטר, אילת

"חוויה משנת חיים"…
יאיר קדוש, נגד בחיל אוויר

"תודה רבה על ההקשבה ועל הכלים שנתת לי…"
ש. א., גננת בצפון

"הצלחת לרתק ולהוביל אותנו למחוזות נפש עלומים"…
מיכל מימון, מנהלת חט"ב אמנויות, נהריה

"היום הזה נגע בי…וגם – מזמן לא צחקתי ככה…"
א. ה., מנהלת בי"ס אור, יסודי בבאר שבע

"בסדנותיו והרצאותיו מפעיל עמנואל מגוון של יכולות כקוסם, שחקן, מנצח ומטפל מוביל הוא הקשבה ונגיעות בעולמות ומרחבים שונים"…
סא"ל במיל. טל שוורצמן, חיל הים

מומלץ לקיים את הסדנא להנהלה הבכירה בעיקר ולכולם." " מעולה! מרתק! תודה"
צוות בכיר, מכון הייצוא

"חוויה בלתי נשכחת…ב 3 וחצי שעות הצלחת לגבש ולקרב 35 איש ללב אחד"
אבי נאור, מנכ"ל עתיד עמילות מכס

בסדנה ייחודית זו יקבלו המשתתפים את הכלים המתקדמים והאפקטיביים ביותר

להגדלת היכולת שלהם להיות קשובים ונינוחים בעין הסערה, כשהלחץ בשיאו !

6 שנים העברתי יום הדרכה בחיל האוויר "מלחץ לזרימה", שבמהלכו עברו

המשתתפים תהליך העצמה עם נגיעה אישית ועם תוצאות מרשימות בשטח.

הסדנה מורכבת מכמה אלמנטים אותם אני רוקם באופן המדוייק ביותר לצרכי

הקבוצה והארגון שבו אני עובד :

       ראשית, היכולת להיות נוכח וקשוב  – זו איננה תיאוריה. בסופו של דבר מה שחשוב תמיד זוהי האנרגיה, האווירה, המרחב שנוצר. אחרי שנים רבות (23) של הנחייה ומסע ארוך ומתמיד של חיפוש ולימוד, הסדנאות אותן אני מנחה מתאפיינות בזה בדיוק – הניסיון לדבר מתוך החוויה עצמה, ולא עליה.

זהו מעבר חשוב וחיוני – לא להיות בפיצול שבו אנחנו מדברים על משהו אלא להיות ברגע ולדבר מתוכו. כמו שאמרה לי לאחרונה משתתפת בקורס אימון :

"אתה פשוט הבאת את הדבר, לא דיברנו על זה. זה פשוט קרה."

הסדנה משובצת כולה ברגעים. למעשה היא בנויה מחוויות והתנסויות אותן עובר המשתתף, התנסויות שמפגישות אותו עם עצמו, עם חלקים שונים שבו.

אלו הן הזדמנויות להתבוננות מחודשת על עצמו ועל חייו.

כולנו מכירים את המצבים הללו שבהם – בין אם זה קורה במסעדה עם חברים, או על שפת הים, או אחרי צפייה בסרט – לפתע נוחתת בתוכי תובנה, הבנה עמוקה…

האור יכול היה לחדור.

           שנית – הכלים אותם אני מקנה בסדנה :

* מיינדפולנס כפסק זמן מדיטטיבי שיכול כל אחד לעשות עם עצמו, ובכך לפתח את יכולתו להיות בעל הבית בממלכתו ולשפר ולהרחיב את הקשב והחמלה שלו עם ולעצמו. זוהי מיומנות נרכשת, ואפשר לפתח אותה עוד ועוד.

אבל אל תצפו שאחרי סדנה של יום אחד כל ההתפרצויות וההעלבויות והמתחים והדכאונות ייעלמו, וגם לא כל הספקות והכעסים והפחדים, וכו'. ממש לא.

כדי לעשות תיאום ציפיות הוגן ושקוף אומר כך :

דימוי שאני אוהב להשתמש בו לאופן שבה היכולת הזו להיכנס פנימה מתפתחת,

ועמה התועלות שתוארו קודם לכן – נטיפים במערה, בדיוק כפי שהם גדלים.

יום אחרי יום, טיפה אחר טיפה. ולבסוף יש מגדלים ונטיפים לתפארה. או הזרע, שלפני הרגע הדרמטי שבו הוא פורץ ויוצא מהאדמה היו אלפי מאמצים ונסיונות לצאת שעוד לא הצליחו. כנ"ל התינוק מהרחם.

כלומר – ההתפתחות שלנו, בכל תחום, מצריכה הרבה הרבה התמדה וחזרתיות, בדיוק כמו שילד לומד ללכת או לקרוא…ובשלב מסויים יש פריצת דרך ואז שוב, הרבה מאוד חזרתיות ואימון, עד לפריצת הדרך הבאה…

את אחת מפריצות הדרך האלה הסדנה יכולה לספק. משום שהיא תספק מיכל, רחם מתאים, עם תנאים טובים כדי שמשהו יתעורר אצל המשתתפים.

אבל כדי להטמיע ולהבטיח שינויים צריך להתמיד, להשקיע, להתאמן…כמו בכל תחום.

* הקשבה ותקשורת בין אישית

ככל שאני יודע להשקיט את הרעש הפנימי שלי, גם בזמן שאני עם אדם אחר, ולהכיל אותה או אותו, כך אני יכול להיות יותר ויותר בקשר אותנטי ומכיל עם הזולת. לזה יש השלכות מכריעות על היכולת שלי כמנהל וכאיש צוות. גם זוהי מיומנות נרכשת אותה אפשר לשכלל ולשפר. ואם לדייק עוד יותר –

אנחנו לומדים להיות קשובים לעצמנו בזמן שבו אנחנו גם קשובים לאחר.

איננו עוזבים את עצמנו. אנחנו לומדים להיות גם וגם, בו-זמנית…

* משוב אינטואיטיבי

"איך ראית את זה ? איך ידעת את זה ?" אני נשאל לעתים,

בהפסקה או בסוף סדנה…

אלה הרגעים שבהם האדם חווה שרואים אותו או אותה. משהו נגע בה.

אלה רגעים יקרים.

הקבוצה בתהליך משמשת עדות ומראה לפרטים שבה.

קצת כמו זכוכית מגדלת שיכולה לרכז ולחזק את האור.

 * במהלך המסע ניעזר בתרגילים וכלים מעולם המשחק, האימון והמדיטציה.

ננוע, נעבוד בזוגות וכקבוצה, וכו'.

אלה יבטיחו וייצרו תהליך מגוון, מעניין, מפתיע, נוגע, מלמד ולעתים מרגש.

הערה אחרונה, לפני המשובים :

העבודה של המנחה משולה לאמן שמצייר על החול.

זה נוצר, זה קרה, וזהו. היה כלא היה. לעתים קרובות גם אופי העבודה מחייב

דיסקרטיות ושמירה על פרטיות.

אבל מה שנשאר, נשאר בנפשותיהם ובליבם של המשתתפים, ושלי.

אני אסיר תודה לכל האנשים שהיו וחוו והשתתפו והרשו לי לגעת בחייהם.

אתם נגעתם בי ולימדתם אותי.

תודה !

משובים ממורים וצוותי הוראה

מנהלת בי"ס רימונים, קרית טבעון: סתוית לרנר

בסדנא הראשונה השחקן שבו הדהים את כולנו וסחף למקומות של חופש, צחוק, כנות והעצמה. בסדנא השנייה הצלחנו לבצע יחד עם עמנואל "דמיון מודרך" בקבוצה, מה שפרק מתח ועכבות ויצר קירבה גדולה בין הצוות. בשלב המפגש השלישי פעלנו כמקורבים המכירים זה את זה אך מפתיעים ומופתעים. התגובות של הצוות היו אוהדות ומפרגנות: "אחר", "נוגע בנפש ובלב". "הנאה והנעה במפגש מסוג אחר הנוגע קודם כל באישי ובפנימי שלי ומביא אותי לכדי שימוש וראייה עם האחרים, תלמידים, הורים, קולגות.." "חשבתי שאני מכירה את חברותיי לצוות אך גיליתי דברים חדשים מעולם הפנימי והאחר", "הרגשתי בבית והצלחתי לחשוף ". יש משהו מעודד כנות ופתיחות ומאוד מעצים ועם זאת משרה אוירה נעימה ומכילה במפגשים. ממליצה מאוד !

בית ספר הנדיב, מטולה:

עמנואל יקר שלום רב, עברנו היום סדנא בבית הספר ה"נדיב" במטולה הקרה, הרחוקה והערפילית😊🌨 רציתי להודות לך על סדנא מעצימה, משמעותית, מהנה וחוויתית שמעבר לתכנים הכל כך משמעותיים לנו כאנשי חינוך, העובדים יום יום לצד תלמידים\הורים\מנהלת וצוות חינוכי- נתנה לנו הרבה מעבר לזה! האקלים של חדר המורים שהועצם והבמה שנתת בנוכחותך והנחייתך המעולה והנבונה ליצירת האווירה הכל כך נעימה ומאפשרת ויצירת שיח מקשיב, ומקום בטוח : לשתף, לצחוק ולהיות יחד עם אנשים שאותם אנו פוגשים יום יוםועימם עובדים ובכל זאת, לא מגיעים איתם למקומות האלה, ולא נקרות בידינו ההזדמנויות תמיד לדבר באמת! או רגע לעצור ולהקשיב…בלי ישר להגיב ולהגיד את משנתנו… מודה לך מקרב לב! ומקווה להיפגש בהמשך בסדנאות משמעותיות אחרות לנו כצוות👍 עידית תמיר רכזת חברתית מטולה הנדיב

תיכון בני עקיבא, באר שבע:

ברצוני לשתף אותך מתחושות הצוות החינוכי שהיה שותף לסדנא לחיזוק ההקשבה הפנימית שהובלת בישיבתנו בימי ההערכות לתשע"ח. ראשית, הסדנא מילאה צורך חשוב שחשנו בקיומו, והרגשנו טוב יותר להגדירו לאחר ההשתתפות בסדנא. הנושא היה מרתק ומעורר לחשיבה מחודשת ולהעמקה בעבודתנו האישית והחינוכית. העברת את הסדנא בשלוות נפש מיוחדת ובדרך מעניינת ששילבה בין תיאוריה לתרגול מעשי באיזון שהתאים לנו מאד. אין לנו ספק כי הצלחת לגעת בנו כצוות חינוכי וכבני אדם ולגרות בנו מקומות עדינים ועמוקים בעצמנו. אנו מקוים כי נצליח להשתמש בכלים אלו להמשך עבודתנו בחינוך. תודה רבה. מאמינים שעוד נפגש. בשם כל הצוות. יובל ממן, מנהל תיכון בני עקיבא, באר שבע

בית ספר מיוחד פריד, נצרת:

להיות"-מסע משחרר בדמיון מודרך היה מהמם! מנחה מקצועי ואישי יש לו יחס טוב לאנשים כולם התחברו אליו. הוא מרצה תוסס, מקרין כוחות חיוביים לקבוצה. משוב צוות: היה מעולה כולנו נהנינו מאוד. יש כוח לעמנואל. היה מרתק חידש המון דברים, עבד באופן מעמיק ומגוון. המורים מאוד נהנו והביעו עניין רב. צוות בית סםר מיוחד פריד, נצרת

חט"ב אור מנחם, אשדוד:

מנחם סעדיה – מנהל חטיבת הביניים אור מנחם, אשדוד: "הוא היה ממש מצויין, מרצה מקצועי מאוד, מרתק את שומעיו ומדבר אליהם מתוך כבוד. מצליח לסחוף את שומעיו ולהפעילם בפעילות מדהימה. אנשים מאוד נהנו, התחברו אליו. היה נהדר !". ציון 10.

חט"ב מדעים ואמנויות, נהריה:

עמנואל שלום, היה לי ולנו העונג לעבוד אתך ! הסדנה הייתה מרתקת ומעניינת, המורים נחשפו לתכנים מהתת מודע ,למדו את המשמעות שלהם בתקשורת היומיומית בביה"ס ובחיים בכלל. הצלחת לרתק ולהוביל אותנו למחוזות נפש עלומים, להיות מראה לעצמנו ולהבין את המסרים הסמויים שאנו משדרים וקולטים כל הזמן תודה על מפגשים שהתנהלו באווירה פתוחה, מכילה ומאפשרת אשר ללא ספק תרמו גם לגיבוש ולקירבה בין חברי הצוות. יישר כח! מיכל מימון, מנהלת חט"ב מדעים ואמנויות, נהריה

 עמנואל לאור

עמנואל לאור, מנכ"ל "חיבורים". מרצה, מנחה, מטפל רגשי

עם ניסיון של 22 שנים, עמנואל עובד עם בתי ספר, גנים וצוותי הוראה וטיפול. סדנאותיו והרצאותיו ממומנות ומומלצות ע"י עמותת המורים.

עמנואל הנחה קבוצות התפתחות בבתי ספר לרפואה משלימה, לימד בביה"ס לפיקוד ומנהיגות של חיל האוויר, ליווה שנים רבות את המפעל להכשרת ילדי ישראל בהשתלמויות, עובד עם מנהלים וראשי צוותים בתעשייה, בארגונים וחברות בסקטור הפרטי, פיתח והעביר קורס אימוני פורץ – דרך בהסתדרות הכללית "האדם כמנהיג של חייו". ב – 10 השנים האחרונות הוא עובד באופן שוטף ואינטנסיבי עם צוותי הוראה וטיפול ועם גננות בכל הארץ ובכל המגזרים.

בעל הכשרה באימון, משחק, פסיכודרמה, פלייבק, צילום, מטפל מוסמך ב"מודעות דרך הגוף".

תואר ראשון מהאו"פ במנהיגות חברתית

קליניקה פרטית בקציר.

לאתר של עמנואל לחצו כאן >>>

גלריית תמונות

הוספת דירוג וביקורת על בית העסק

עמנואל לאור – אינטליגנציה רגשית ומיינדפולנס בכיתה

Be the first to review “עמנואל לאור – אינטליגנציה רגשית ומיינדפולנס בכיתה”

איכות
זמינות
מקצועיות
שרות
מחיר
הייתם אצלנו ? נשמח שתשתפו איתנו כמה תמונות