מידע על העסק

הכשרה והשתלמויות באגודת ניצן

אגודת ניצן מציעה מגוון קורסים ותכניות הכשרה לאנשי מקצוע, להתערבויות חינוכיות מותאמות בתחומי הליבה (עברית, חשבון ואנגלית כשפה זרה) והקניית אסטרטגיות למידה.
הקורסים משלבים ידע תיאורטי וידע מעשי ומציעים כלים אפקטיביים לעבודה עם תלמידים, הורים ומורים. תכניות הלימודים מתעדכנות מדי שנה, בהתאם להתפתחות המחקר בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב ובהתאם לדרישות משרד החינוך והצרכים העולים מהשטח.

למה דווקא באגודת ניצן?

  • אגודת ניצן, הפועלת קרוב ל-60 שנה, היא גוף מקצועי מוביל, עתיר ידע וניסיון רב שנים באבחון, בטיפול ובסיוע לילדים עם ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב והוריהם.
  • קורסי ההכשרה וההשתלמויות באגודת ניצן מציידים את המשתלמים בידע וכלים פרקטיים לעבודה עם תלמידים עם ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב, אותם יוכלו להוסיף ל"ארגז הכלים" שלהם וליישמם, הן בעבודה פרטנית והן בעבודה קבוצתית, הן במסגרת המוסדית והן במסגרות פרטיות או באופן עצמאי.
  • צוותי ההוראה וההדרכה של האגודה כוללים את טובי המרצים והמומחים בארץ בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב.

הלימודים יתקיימו באופן מקוון (ZOOM) 

רשימת התכניות

  • תכנית להכשרת מומחה להוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה
  • תכנית להכשרת מומחה להוראה מותאמת באנגלית
  • תכנית ייעודית להוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה – למורי החינוך המיוחד

  • תכניות להכשרה באימון בשיטת ה-E.C.C האימון הרגשי-קוגניטיבי
  • תכניות בית ספריות

 

פירוט התכניות והקורסים השונים

התכנית להכשרת מומחה להוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה

בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבותן של דרכי הוראה ייחודיות לתלמידים המתמודדים עם קשיים בלמידה. מטרתה של ההוראה המותאמת להתאים את שיטת ההוראה לתלמיד (מתוך מגוון שיטות קיימות). הספרות המקצועית מגדירה הוראה מותאמת ככלי המאפשר טיפול בקשיי למידה באמצעות שיטות לימוד מותאמות על פי צרכי הלומד. תכנית העבודה בהוראה מותאמת נבנית על סמך ממצאי אבחון, מיפוי חזקות וקשיים בלמידה והכרות עם התלמיד. תכנית זו נבנית בהלימה לתכנית הלימוד הבית ספרית, על מנת שתוצאותיה יבואו לידי ביטוי בהישגיו של התלמיד בכיתה.

המשתלמים בתכנית ילמדו לזהות ולמפות קשיים בתהליכי הקריאה והכתיבה ובתחום החשבון, וכן ירכשו כלים לצורך מתן מענה לקשיים אלה ולבניית תכנית התערבות מותאמת לפרופיל לומד.

התכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון בתחומי החינוך או הטיפול וניסיון בהוראה.

לאור הביקוש הרב תפתחנה שתי תכניות: תכנית בוקר ותכנית אחה"צ.

* התכנית הינה מודולרית וניתן להירשם לכל קורס בנפרד. עמידה בדרישות הקורס תזכה בתעודה המעידה על עמידה בדרישות הקורס הספציפי בלבד.  

התכנית כוללת את הקורסים הבאים:

מבוא ללקויות למידה והפרעת קשב: גורמים, מאפיינים והשלכות

הקורס עוסק במאפייני לקויות הלמידה והפרעת הקשב ובהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. בין הנושאים הנלמדים: הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה, התפתחות שפה, קשיי קשב וריכוז, תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה, היבטים רגשיים וחברתיים, קריאה מושכלת של דוח אבחון והכרת החקיקה והתאמות בדרכי למידה.

הוראה מותאמת בשפה: קריאה, כתיבה והבנת הנקרא
תכנית הלימודים בקורס כוללת הכרות עם ידע בסיסי אודות התפתחות תקינה ולקויה של תהליכי קריאה, הבנת הנקרא וכתיבה. המשתלמים יכירו פרופילים שונים של תלמידים עם ליקויי למידה וילמדו כיצד לאפיין ולהבחין בין סוגים שונים של קשיים במיומנויות השפה. הקורס יציג מגוון אסטרטגיות להוראת הקריאה והכתיבה ויקנה כלים מעשיים לעבודה עם תלמידים מתקשים במסגרת הכיתה וכבסיס לבניית תכנית התערבות מותאמת.

אסטרטגיות למידה ופיתוח מיומנויות הבנת הנקרא וההבעה בכתב

הקניית כלים מעשיים לעבודה עם תלמידים המתמודדים עם קשיי קשב וקשיים לימודיים, שמטרתם ייעול התנהלותו של התלמיד בכיתה ובשגרת היומיום. הקורס יציג מגוון עשיר של אסטרטגיות למידה כגון, עיבוד וזכירה של חומר מילולי רב, התארגנות ולמידה לקראת מבחן ופיתוח מיומנויות הבנת הנקרא וההבעה בכתב.

הוראה מותאמת בחשבון

איתור קשיים בחשבון ואפיונם, היכרות עם הגישות השונות ללימוד חשבון, לימוד שיטות ועקרונות של הוראה מותאמת בחשבון ובניית תכנית עבודה מותאמת לפרופיל תלמיד. 

התכנית להכשרת מומחה להוראה מותאמת באנגלית

רכישת השפה האנגלית עבור תלמידים עם ליקויי למידה מהווה אתגר לא פשוט לאורך שנות הלימוד. הקורסים המוצעים נועדו להקנות למורים לאנגלית ידע ומיומנויות ספציפיות, שמטרתם לסייע לתלמידים אלו להתמודד עם רכישת האנגלית כשפה זרה בכל שלבי הלימוד. כל יחידה מתמקדת בשלב אחר של הצרכים הלימודיים.

התכנית נועדה להכשיר את המורה לאנגלית כמומחה להוראה מותאמת באמצעות עבודה פרטנית, עבודה בקבוצות קטנות ועבודה בקבוצות הטרוגניות. זאת, תוך הקניית מיומנויות להערכת יכולותיו וצרכיו של התלמיד המתקשה ו/או לקוי הלמידה ובניית תכניות לימוד המותאמות לפרופיל הלומד. נוסף על כך, תכנית ההכשרה מקנה למורה כלים להכנת תלמידים עם ליקויי למידה לבחינות הבגרות ברמות השונות, בהתאם למבנה המודולרי של הבחינה.

לשם קבלת תעודת מומחה להוראה מותאמת באנגלית, נדרש הלומד להשלים את כל ארבע היחידות הבאות: מבוא ללקויות למידה והפרעת קשב: גורמים, מאפיינים והשלכות; הוראת קריאה וכתיבה מהיסוד; התאמת תכנית עבודה לפרופיל תלמיד; אסטרטגיות לבחינות הבגרות באנגלית.

הקורס מיועד למורים ואנשי מקצוע מתחום החינוך השולטים בשפה האנגלית

להלן פירוט הקורסים הנכללים בתכנית זו:

מבוא ללקויות למידה והפרעת קשב: גורמים, מאפיינים והשלכות

הקורס עוסק במאפייני לקויות הלמידה והפרעת הקשב ובהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. בין הנושאים הנלמדים: הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה, התפתחות שפה, קשיי קשב וריכוז, תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה, היבטים רגשיים וחברתיים, קריאה מושכלת של דוח אבחון והכרת החקיקה והתאמות בדרכי למידה.

הוראה מותאמת באנגלית –הוראת קריאה וכתיבה מהיסוד 

הקניית מיומנויות להוראה מותאמת של יסודות הקריאה והכתיבה באנגלית וכן רכישת מספר שיטות מובילות להוראה מותאמת, המיועדות לעבודה פרטנית ו/או בקבוצות קטנות, ושאינן תלויות גיל. בין הנושאים הנלמדים: מבוא להוראה מותאמת באנגלית והשפעת לקות הלמידה על רכישת האנגלית כשפה זרה, שיטת היקי ושיטת פונוגרפיקס לרכישת יסודות הקריאה והכתיבה באנגלית.  

הוראה מותאמת באנגלית – התאמת תוכנית עבודה לפרופיל תלמיד 

הקניית מיומנויות באמצעות ערכה ייחודית, לשם הערכת יכולותיו וצרכיו של התלמיד בשפה האנגלית, תוך אינטגרציה בין התחומים השונים ובניית תכנית לימודים בהתאם. יחידה זו מקנה כלים להבנת האבחון המקצועי וכלים להקניה והעשרה של אוצר מילים באנגלית ולפיתוח מיומנויות הבנת הנקרא וההבעה בכתב.

הוראה מותאמת באנגלית –אסטרטגיות לבגרות

הקניית מיומנויות ואסטרטגיות למידה, הנדרשות להתמודדות עם בחינות הבגרות באנגלית, לתלמידים עם ליקויי למידה/קשיים ספציפיים בתחומי השפה השונים. התכנים מתאימים להוראה פרטנית ולהוראה בקבוצות הטרוגניות.

* התכנית הינה מודולרית וניתן להירשם לכל קורס בנפרד. עמידה בדרישות הקורס תזכה בתעודה המעידה על עמידה בדרישות הקורס הספציפי בלבד.

תכנית ייעודית להוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה – למורי החינוך המיוחד

התכנית מציעה העמקת הידע והרחבת ארגז הכלים המעשיים לעבודה עם תלמידים המתמודדים עם קשיי קשב וקשיים לימודיים. במסגרתה נתמקד במיפוי הקשיים, בבניית תכנית התערבות מותאמת לקשיי התלמיד בקריאה, כתיבה, והתנהלות בכיתה ובשגרה היומיומית.

התכנית מקנה תעודת מורה להוראה מותאמת ואסטרטגיות למידה בשפה, מטעם אגודת ניצן.

לבוגרי התכנית שיעמדו בדרישות תוצע עבודה בסניפי אגודת ניצן ברחבי הארץ.

תכניות להכשרה באימון בשיטת ה-E.C.C האימון הרגשי-קוגניטיבי

(Emotional Cognitive Coaching)

E.C.C הינה שיטה חדשנית, פורצת דרך, המבוססת על גישה רב מערכתית ומגובה במחקר, שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן.

מחקרים בשיתוף האוניברסיטאות המובילות בישראל מלמדים על תרומתה של השיטה למשאבים ההוריים, לאקלים המשפחתי ואף למדדי הסתגלות של הילדים.

האימון בשיטת ה -E.C.C, הינו במהותו, תהליך של הקשבה פעילה, הכולל בדיקה, רפלקציה והכרת דפוסי ההתנהגות של המתאמן. באמצעות תהליך ההתערבות ניתן לעזור למתאמן לשפר מיומנויות ויכולות, לעצב מחדש דפוסי התנהגות, להתמודד עם משברים וקונפליקטים ולהביא לשיפור במערכות יחסים במעגלי החיים השונים.

השיטה מיושמת בהצלחה רבה, למעלה מעשור, בארץ ובחו"ל.

להלן פירוט התכניות:

התכנית להכשרה באימון הורים בשיטת ה-E.C.C – האימון הרגשי-קוגניטיבי

אימון ההורים באגודת ניצן הוא שיטת התערבות קצרת מועד וממוקדת- הורה, המכוונת להעניק תמיכה פרטנית ומותאמת לצרכים ולקשיים של ההורה, כדי לחולל שינוי בחייו ולהשפיע על התפקוד וההתנהלות של המשפחה בכלל והילד בפרט. במהלך האימון מלווה המאמן את ההורה המתאמן בתהליך של התבוננות עצמית. האימון מאפשר להורה לפתח את היכולות ואת הביטחון העצמי שלו, כדי שיוכל ליישם אסטרטגיות התמודדות חדשות ולהגביר את הזדמנויות הלמידה של ילדו בחיי היומיום. תפקידו של המאמן לסייע להורה לשכלל מיומנויות ויכולות, לעצב מחדש דפוסי התנהגות בהתמודדות עם משברים וקונפליקטים ולהביא לשיפור במערכות יחסים במעגלי החיים השונים. מטרת התהליך היא להביא לשינוי ולקדם את ההורה המתאמן מתחושה של חוסר אונים וכישלונות חוזרים ונשנים – למקום בו הוא חווה הצלחות, המטעינות ומזינות את האמונה והתקווה שלו, כבסיס ליצירת דיאלוג אמיתי עם ילדו ("המדריך לאימון הורים"/ ד"ר מלי דנינו, 2011).

התכנית מיועדת למורים, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים  ואנשי מקצוע בעלי רקע וניסיון בעבודה עם ליקויי למידה, הפרעת קשב וצרכים מיוחדים, המעוניינים לרכוש שיטה ייחודית לעבודה עם הורים. הלימוד החוויתי יאפשר להם, בנוסף, להתנהל באופן מיטבי כהורים ובמעגלי החיים השונים ולזהות הזדמנויות להתפתחות ולצמיחה.

תכניות התמחות המוצעות לבוגרי התכנית להכשרה באימון הורים בשיטת ה-E.C.C:

הסמכה באימון הורים בשיטת ה-E.C.C – האימון הרגשי קוגניטיבי (פרקטיקום)

במסגרת הפרקטיקום מעמיקים המשתתפים את הידע בדרך העבודה בשיטת ה- E.C.C. ומתנסים באימון הורים בליווי סופרויז'ן והדרכה מתמשכת. הלמידה הינה במסגרת קבוצתית, המאפשרת שיתוף ותמיכה.

המורה כמאמן – תכנית הכשרה להקניית מיומנויות אימון בחדרי מורים

במסגרת התכנית ילמדו המשתלמים ליישם את שיטת ה–E.C.C.   לאימון רגשי-קוגניטיבי בעבודה עם צוותי חינוך והוראה.

בתהליך ההכשרה ילמדו המשתלמים, באמצעות שימוש במיומנויות מתחום האימון עפ"י שיטת ה- E.C.C., כיצד להעצים את המורה כדמות משמעותית בחיי תלמידיו, לסייע לו ביצירת דיאלוג עם תלמידיו ובהתמודדות עם קונפליקטים בעבודתו היומיומית. בנוסף, ילמדו המשתלמים כיצד ליצור שפה משותפת ואחידה בחדר המורים, המקדמת אוירה מקבלת, תומכת וקולגיאלית.

הכשרת מנחים לתכנית B-Friendly לטיפוח כישורים חברתיים בקרב ילדים ובני נוער בעידן המסכים
תכנית B-Friendly מהווה אדפטציה של שיטת ה-E.C.C לילדים ובני נוער ומסייעת להם לעבור תהליך של חקירה רגשית, פיתוח תובנות ושינוי התנהגותי בהקשר להתמודדות עם מנעד רחב של מצבים חברתיים מנקודות מבט שונות. האירועים החברתיים המוצגים בקבוצה משמשים מנוף לשיח רגשי קבוצתי, לשיתוף וקבלת משוב ולקידום דרכי התמודדות במצבים חברתיים שונים.
מטרת התכנית: להקנות למשתתפים כלים לעבודה רגשית, פרטנית וקבוצתית עם ילדים ובני נוער בכלל ועם ילדים עם ליקויי למידה והפרעת קשב בפרט. באמצעות תהליך אימוני קצר מועד, מובנה, מותאם גיל ושונות חברתית תרבותית, יסייעו לתלמידים לפתח כישורים רגשיים וחברתיים, ישפרו את התנהגותם ויחסם לחבריהם.

קשיים נוירולוגיים: ADHD ו- ODD מפתחות להצלחה ברוח מודל המוח ההוליסטי
קורס חדש להכרות עם מודל חדשני ויישומי הנותן מענה לקשיים על רקע נוירולוגי: קשיי למידה, קושי בריכוז הקשב ותסמונת ההתנגדות הכרונית (ODD) .
מודל העבודה של המוח ההוליסטי מתנהל בשילוב של תהליכים בתת מודע ובמודע ומנווט באופן טבעי את התהליכים בשלבים וביעילות.

עקרונות מודל המוח ההוליסטי מבססים מיומנויות למידה, תפקודים ניהוליים יעילים, התמודדות עם קשיים בתכנון והתארגנות וויסות חושי רגשי התנהגותי כבר מהגיל הרך.
המודל מקנה כלים יישומיים מדויקים המפתחים חווטים ספציפיים להצלחה "באזורים הרדומים".

בקורס נכיר טכניקות מעולם האימון האישי NLP דמיון מודרך ואסטרטגיות למידה.

תכניות בית ספריות

אגודת ניצן מציעה מגוון השתלמויות בבתי הספר, שמטרתן להעניק ידע תיאורטי עדכני בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב, ידע מעשי בתחום ההוראה המתקנת וכלים אימוניים המקדמים תקשורת מקרבת וייעול ההתנהלות במעגלי החיים השונים. תכניות אלו, הנכללות במאגר התכניות החיצוניות של משרד החינוך, מסייעות לצוותים חינוכיים בשילוב והכלה של תלמידים הזקוקים למענה לימודי ו/או רגשי-התנהגותי ומרחיבות את עולם הידע וארגז הכלים של הצוות החינוכי. 

ההשתלמויות מותאמות לכל בית ספר – בהתאם לצרכיו ולמוקדים הרלוונטיים לו.

להלן פירוט התכניות:

B-friendly– תכנית לפיתוח כישורים חברתיים רגשיים במסגרת בית הספר 

תכנית מספר 6670 במאגר התכניות

תכנית בת 12 מפגשים לפיתוח כישורים חברתיים ורגשיים, בקרב ילדים ובני נוער, במטרה לצמצם תופעות של שיימינג, חרם וניכור חברתי ולהקנות להם כלים להתמודדות מיטבית במצבים חברתיים מגוונים ולשיפור האקלים הכיתתי והבית ספרי.

התכנית מזמנת סיטואציות חברתיות מאתגרות מחיי היומיום של התלמידים ומסייעת להם לחוות חוויה מתקנת של קשרים חברתיים חיוביים, חיזוק תחושת המסוגלות והדימוי העצמי והאמפתיה לאחר. בזכות התכנית יפתחו התלמידים מנגנון השהייה בין רגש לתגובה, ימתנו אימפולסיביות, יפתחו גמישות מחשבתית ואסטרטגיות התמודדות יעילות. 

התכנית מופעלת בכיתה או במפגש זום ומועברת ע"י מנחה מומחה לעבודה רגשית עם ילדים, שעבר הכשרה באגודת ניצן.

התכנית פותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן ומבוססת על שיטת ה- E.C.C לאימון רגשי קוגניטיבי, המיושמת בהצלחה רבה מעל לעשור בארץ ובעולם.

המורה כמאמן (הקניית מיומנויות אימון למורים)

תכנית מספר 1967 במאגר התכניות

התכנית מתמקדת בהקניית כלים אימוניים למורים לפיתוח הדיאלוג מורה-תלמיד ומסייעת למורה לפתח תובנות חדשות, שיאפשרו לו להתחבר לייעודו, דרך מסע של התבוננות עצמית וחקירה רגשית. במסגרת התכנית לומדים המורים לנהל דיאלוג אפקטיבי עם תלמידיהם, רוכשים כלים לתקשורת מקרבת, לומדים לייצר שיח בגובה העיניים, להבין את קשייו של תלמידם ולהגיב ממקום שאינו שיפוטי או ביקורתי, אלא מכיל ומבין. מורים שהשתתפו בסדנה חוו חוויה מכוננת ומעצימה, אשר שינתה את יחסם לתלמידים ולמקצוע ההוראה בכלל.

מודל העבודה לחדרי מורים מבוסס על שיטת ה- (E.C.C. (Emotional Cognitive coaching, שפותחה על ידי ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן.

לקויות למידה והפרעת קשב –מאפיינים, השלכות ודרכי התמודדות

תכנית מספר 1971 במאגר התכניות

התכנית מאפשרת היכרות עם עולם לקויות הלמידה והפרעת הקשב על היבטיו השונים, תוך טיפוח תקשורת מיטבית בסוגיות הקשורות בנושאים אלו. הקורס מקנה ידע תיאורטי ביחס למאפייני לקויות הלמידה והפרעת הקשב ולהשלכותיהם על התפקוד הלימודי, הרגשי וההתנהגותי. 

מטרתה העיקרית של התכנית הינה להעצים את הצוותים החינוכיים הפועלים בכיתות הטרוגניות, באמצעות הקניית ידע עדכני והיכרות עם מושגים מרכזיים בתחום לקויות הלמידה והפרעת הקשב, אשר יאפשרו למורים להבין ולפעול באופן מיטבי בסביבת בית הספר. הידע שירכשו המורים בתכנית יעלה את המודעות של המורים לקשיים שחווים התלמידים ויאפשר להם לתת מענה מקצועי ומותאם לתלמידים שונים.

נושאים מרכזיים
הגדרות ומאפיינים של לקויות למידה, התפתחות שפה, תפקודים ניהוליים והשלכותיהם על הלמידה, קשיי קשב וריכוז, עולמם הרגשי והחברתי של תלמידים עם לקות למידה/ הפרעת קשב, קריאה מושכלת של דוח אבחון והתאמות בדרכי למידה.

הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה

תכנית מספר 2050 במאגר התכניות

במסגרת התכנית יוקנו למורים כלים מעשיים לעבודה עם תלמידים המתמודדים עם קשיי קשב וקשיים לימודיים, תוך העשרת דרכי ההוראה, באופן שיאפשר מענה דיפרנציאלי בכיתה הטרוגנית. לצורך כך יירכשו המורים ידע אודות התפתחות תקינה ולקויה של התפקודים האקדמיים וכלים לאיתור ומיפוי קשיים בתהליכי הקריאה, הכתיבה והחשבון. כן יירכשו כלים לפיתוח מיומנויות הקריאה והכתיבה ויילמדו עקרונות של הוראה מתקנת בחשבון. בנוסף, יוצגו מגוון אסטרטגיות למידה, כגון אסטרטגיות לעיבוד וזכירה של חומר מילולי רב, אסטרטגיות להתארגנות ולמידה לקראת מבחן ואסטרטגיות לפיתוח הבנת הנקרא וההבעה בכתב. כחלק מההשתלמות יוכשרו המשתלמים להתאים את תכנית ההוראה הכיתתית ולבנות תכניות התערבות מותאמות לפרופיל הלומדים. ניתן לשלב התנסות מעשית ומודלינג של המומחה מטעם אגודת ניצן.

קיימת אפשרות לשילוב שיעורי הוראה מתקנת בקבוצות קטנות של תלמידים, שיועברו על ידי מורים מומחים להוראה מתקנת מטעם אגודת ניצן

גלריית תמונות

הוספת דירוג וביקורת על בית העסק

אגודת ניצן

Be the first to review “אגודת ניצן”

איכות
זמינות
מקצועיות
שרות
מחיר
הייתם אצלנו ? נשמח שתשתפו איתנו כמה תמונות