25 בינואר 2021 0 Comments

תואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית – נקודת זינוק לאנשי הוראה, הדרכה ולמידה

עוד לפני הקורונה היה ביקוש למומחים שיודעים איך לשלב בין טכנולוגיה מתקדמת לבין הוראה, הדרכה ולמידה. הקורונה הזניקה את הביקוש ופתחה אפשרויות תעסוקה חדשות בתחום. "אי אפשר לקחת הרצאה פרונטלית ולדקלם אותה בזום", אומר פרופ' מוטי פרנק מהאקדמית רמת גן, שמשיקה מסלול חדש לתואר שני בתחום

 

משבר הקורונה לימד אותנו לעשות כמעט כל פעולה שגרתית מרחוק – קניות, שיחות עם חברים ומשפחה, אימוני ספורט וכמובן לימודים, בבית הספר או באקדמיה. את כל אלה עשינו בעזרת טכנולוגיות כמו זום, מיקרוסופט טימס ועוד אתרים ואפליקציות, שאף אחד כמעט לא הכיר לפני הקורונה.

"אין ספק שעכשיו, כשכולם מבינים את החשיבות של התחום זה תזמון מעולה לפתיחת תואר השני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית", אומר פרופ' מוטי פרנק, ראש התוכנית במכללה האקדמית ברמת גן. "עם התפתחות הטכנולוגיה בכל התחומים, הלך והתרחב השילוב של טכנולוגיה גם בהוראה, הדרכה ולמידה. אבל משבר הקורונה האיץ את ההבנה שהטכנולוגיה יוצרת שינויים מהותיים בחיינו ושיש לנצל אותה למיצוי מלוא הפוטנציאל הפדגוגי.

"לא מדובר רק בהוראה מרחוק, אלא בפדגוגיות חדשניות המשלבות את הטכנולוגיה עם ידע בתחום התוכן והעברתו בכיתה, בבית ובהוראה מרחוק". פרופ' פרנק מדגיש כי "אי אפשר פשוט לקחת מערך שיעור פרונטלי ולדקלם אותו בזום. מדובר בשיטות חדשניות שכל מי שעוסק בהוראה, הדרכה, פיתוח תכניות לימודים ופיתוח טכנולוגיות למידה חייב להכיר. זה בדיוק מה שאנחנו עושים במסלול הזה".

 

לא רק למורים

"אנחנו עובדים על פיתוח התוכנית הזו כבר כמה שנים", מסביר פרופ' פרנק, "אבל עכשיו נפתחות המון הזדמנויות בתחום הזה במערכת החינוך ולכל מי שעוסק בהדרכה בחברות וארגונים ובהיי-טק".

ואכן, המסלול, שייפתח בשני מחזור לימוד: מרץ ואוקטובר 2021, יהיה נקודת זינוק עבור לא מעט אנשי מקצוע. "כל אחד מגיע ללמוד מהסיבות שלו. למשל מורים עם תואר ראשון, שכבר עובדים במערכת החינוך אבל רוצים להתפתח מקצועית ולהתמחות בטכנולוגיות למידה, אנשי מנהל ומחקר שעובדים במערכת החינוך ועוסקים בפיתוח תכניות לימודים, הדרכה וחדשנות פדגוגית, ורוצים להעמיק את הידע שלהם.

"בנוסף, התכנית מתאימה גם למגיעים מארגונים ממשלתיים, תעשיתיים ועסקיים העוסקים בהדרכה, ניהול הדרכה ופיתוח תכניות הדרכה. אי אפשר לעסוק כיום בהדרכה מבלי להיות מומחה בטכנולוגיות למידה דיגיטלית ולהכיר את הגישות החדשות ביותר בתחום".

 

"דור העתיד של מנהיגי הלמידה הדיגיטלית"

לדברי פרופ' פרנק, "גם אנשי IT העוסקים בפיתוח מערכות למידה דיגיטלית, אפליקציות לימודיות, משחקים לימודיים, ניהול מערכות למידה ומערכות טכנולוגיות תומכות למידה המעוניינים להתמחות גם בהיבטים הפדגוגיים של התחום – מתאימים ללימודים בתוכנית.

"בנינו כאן תוכנית לתואר שני למי שרוצה להיות מומחה בהבנת תהליכי למידה ושימוש מיטבי בטכנולוגיה להשגת יעדים לימודיים.  אנחנו מבינים שרוב האנשים הללו עובדים במשרה מלאה, ולכן הלימודים מרוכזים ביומיים בשבוע בשעות אחר הצהרים ומשלבים למידה מקוונת. במשך חמישה סמסטרים ותוך הקפדה על שכר לימוד אטרקטיבי".

"מוסמכי התכנית יהיו מומחים בטכנולוגיות למידה דיגיטלית, תחום שהולך ומתפתח במהירות ומשפיע רבות על חיינו. הם ידעו לנצל את הטכנולוגיות המתקדמות ללמידה יעילה ואפקטיבית ויוכלו לתפוס עמדות מפתח כמורים ואנשי מנהל ומחקר במערכת החינוך ובחברות וארגונים שזקוקים ללמידה ארגונית והדרכה, בין אם מדובר במוסדות פיננסיים, בארגוני תקשורת או במשרדי ממשלה. זה דור העתיד של קובעי המדיניות ומנהיגי הלמידה הדיגיטלית".

מתעניינים בתואר שני בטכנולוגיות למידה דיגיטלית ?

כנסו לאתר המכללה :  www.iac.ac.il

רשום תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם בשום מקום !