מרכז מפלים - לחדרי מורים - חינוך - נוער - זוגיות - משפחה

רוצה לדעת מה יש להציע לך

לפתיחת שנה?

פנה אלי

מרכז מפלים

מכז מפלים
הינו מרכז טיפולי מקצועי, העוסק בפרט ובמשפחה, בניהולו של אמיר אוחנה. 
״מפלים״ הוא מרכז חינוכי להעצמה אישית, זוגית ומשפחתית הפועל בבת ים ומעביר הרצאות וסדנאות בנושאי אלו בכל הארץ.
המרכז הוקם מתוך אמונה שהטוב מחבר לטוב. 
שיש בכל אחד מאיתנו צדדים חזקים יותר וצדדים שפחות. אם יצליח האדם לכוון את עצמו ולקבל מיקוד אל כוחותיו הטובים, ממילא הבחירה החופשית שלו מתחדדת, האפשרויות שלו נפתחות וייעודו בעולם מתקיים.


מרכז מפלים פועל בשני תחומים:
1. חדר הטיפולים -  בו אנו עוסקים בין היתר בהעצמה אישית והכוונה למתבגרים ובוגרים, טיפול בזוגות לקראת נישואין ובנישואין, ייעוץ מיני וטיפול משפחתי.
2. הרצאות וסדנאות - המתקיימות בכל רחבי הארץ לצוותי חינוך, מנהלים, מנחים, יועצים, הורים וכמובן בני נוער, בנושאים הקשורים להעצמה, חינוך, זוגיות, מיניות ומשפחה. 

מקים המרכז ומנהלו הוא אמיר אוחנה 
יועץ נישואין, מטפל משפחתי ומיני.
בוגר לימודי תעודה במכון נתיבות, מכון פוע"ה ואוניברסיטת בר אילן.
מטפל בנוער, מתבגרים ומבוגרים בשיטה המכוונת לכוחות החיוביים וחיזוק הצדדים הטובים שבמטופל.

פירוט תכניות ליווי והעצמה שנתיות

לאורך השנים בהם מרכז מפלים פועל, אנו עושים כל שביכולותינו להקשיב לצורכי השטח והשעה, להיות עם היד על הדופק ולנשום את העולם המשתנה שבו אנו בוחרים לקחת חלק- העולם החינוכי והטיפולי.

מתוך חדר הטיפולים ומשנים של עבודה עם מוסדות חינוך בתחומים שונים, נולדו התוכניות המוצגות לפניכם המציעות מערך מקיף, עוטף ומכוון לקהל יעד משתנה, תוכניות ארוכות טווח לפי צורכי המוסד החינוכי ושותפיו.

המוסד יכול לבחור לעצמו את התוכנית הרצויה ולהרכיב את תכני המגשים מתוך מגוון ההרצאות הקיימות במרכז ומפורטות בהמשך.

 

שם התוכנית: "חדרי מורים וחדרי הלב..."

נושא התוכנית: תוכנית העצמה לבית הספר – מורים, הורים ותלמידים.

חדרי מורים וחדרי הלב הינה תוכנית שמטרתה לייצר מהלך חינוכי של כלל השותפים בבית הספר. התוכנית נבנתה למען עולם החיבורים הייחודי המתקיים בכל מוסד חינוכי: חיבורים בין המורים לתלמידים, בין ההורים למורים ובין ההורים לילדיהם. כל מה שנחוץ להצלחת היחידה הזו הוא פיתוח יחסי אמון ושותפות בין הגורמים, מערכת כלים פרקטיים, יצירת שפה חינוכית משותפת ומקום להעלות ולהתמודד עם דילמות ושאלות.

עולם החינוך משתנה באופן תדיר, מיידי, הוא לובש צורה ופושט אחרת ומחפש אחר דרכים ומתודות חדשות להעברת מידע ומסרים לתלמידים. שיטות העבודה והחינוך שעיצבו את דור ההורים שלנו, אינם אותם השיטות החינוכיות שעיצבו אותנו ובוודאי שאינן השיטות שמעצבות את ילדנו ועלינו למצוא כל פעם מחדש את הדרך אל ליבם. בתוכנית "חדרי הלב" נצא למסע אל תוך בית הספר, אל חדרי הכיתות, אל חדר המורים כדי לבקש את החיבור לנשמה ואת מקומו של בית הספר כמשפחה.

קהל היעד:

הצוות החינוכי, מורים, הורים ותלמידים.

• לתוכנית זו מסלול קצר – 6 מפגשים, מסלול ארוך – 10 מפגשים.

 

שם התוכנית: "להיות מרקר"

נושא התוכנית: ליווי והעצמה לנוער על עולם החירות והכוחות שבהם.

העולם פתוח בפני בני הנוער בכל האפשרויות שבו, אך לחלקם אין יד מכוונת, ידע או ניסיון חיים מספק המסייע להם לבחון את הבחירות העומדות לפניהם. רוב בני הנוער בטוחים שיש בחייהם רק שתי בחירות, שחור או לבן, מטרת המפגשים בתוכנית היא להרחיב את האפשרויות העומדות בפני המתבגרים ולפתוח בפניהם עולם של איזון וגיוון, לפעול ולהחליט מתוך ממוצע התכונות הקיים בהם.

מרכז מפלים מאמין כמובן, שלכל נער ונערה צדדים חזקים יותר ופחות. התוכנית "להיות מרקר" מבקשת להתמקד בכוחות של הנוער, לבחור להאיר את החלקים החזקים ו"למרקר" את הטוב הקיים בהם, את הנשמה. תוכנית זו מאפשרת לבני הנוער לחדד את דרכי הבחירה, להתמקד בכוחות ובכישרונות הקיימים בהם ולהתקדם ממקום יותר מודע, מאמינים בעצמם ומכירים ביכולותיהם.

קהל היעד:

כיתות ט'-י"ב

  1. התוכנית פועלת בקבוצות קטנות הנעות בין 10-15 תלמידים.
  2. לתוכנית זו מסלול קצר – 10 מפגשים ומסלול ארוך – 12 מפגשים.
  3. התוכנית כוללת הרצאות ומפגשי חוץ חווייתיים.

 

שם התוכנית: ערה!?

תוכנית לימוד ושיח בנושא חינוך מיני

אחת הסוגיות הרגישות ביותר בחינוך מתבגרים היא סוגיית המיניות.

בעולם שבו המידע נגיש ללא שום מסנן, קל יותר לבני הנוער לקבל תשובה בלחיצת כפתור אחת. קיימת האפשרות להתעלם, לנסות לטשטש את מקום השאלות ולתמרן בין המוקשים, אך אנו במרכז מפלים, מבקשים להיות במקום זה מלכתחילה ולא בדיעבד, אנו שואפים דווקא מתוך העולם הזה, לפתוח שיח חדש, בריא, עדין ומאזן לחינוך מיני ולשתף בו את המורים, את ההורים ואת המתבגרים בתובנות ובקשיים שתחום זה מעלה.

תוכנית זו בנויה מ 4 הרצאות שונות המועברות על ידי סגל מרצים בכיר ומקצועי.

אמיר אוחנה, מנהל מרכז מפלים, יועץ נישואין מטפל משפחתי ומיני, ומרצה בתחומי חינוך, זוגיות ומשפחה. 

שני מפגשים של אמיר מועברים לבני ובנות הנוער ולהורים, ויעסקו, בין היתר בשאלות הבאות: מהו כוח אמיתי ומה הקשר בינו לבין משיכה וכבוד. כיצד אני מתקדם ב"סולם" הדימוי העצמי שלי: האם באמצעות "טיפוס" אישי, או ב"עלייה" על אחרים. מה ההבדל בין גדר למחסום, בין שליטה לתאווה, בין חפץ להשתוקקות, בין אהבה לאהבה עצמית. מהו מקומו של דימוי הגוף.  ואיך לנתב את העוצמות הקיימות בעולם לחיבור ובנייה. 

אורית ינובסקי- עורכת דין, מתמחה בתחום הפלילים ועובדת בעמותת "מבוי סתום"

הסדנה של אורית מיועדת לנוער ומטרתה לחקור, להתמודד ולהבין את סוגיית המיניות - בתחום החברתי ובתחום החוקי משפטי. למערכת החוק והמשפט יש כח רב בכל הנוגע לקביעת כללים ונורמות חברתיות בתחום המיניות, הם שקובעים מה אסור ומה מותר, גם לנו כחברה יש יכולת טבעית לקבוע כללים ונורמות לגבי התנהגויות מיניות. אך מה קורה כאשר לעיתים, אין הלימה בין הנורמות החברתיות לעולם המשפט, ובין הנורמות החברתיות לחברה עצמה?

באמצעות סימולציות בנושאים משפטיים, משחקים חברתיים ושיח עם שאלות ותשובות נרד לעומקם של רעיונות אלו. נשאל מה מוגדר על פי החוק כפגיעה מינית, נעמוד על הכלים העומדים לרשותנו בתחום זה, נבין מהו כוחו של החוק והמשפט ליצור סדר ורף התנהגות בנושא עדין ומורכב שכזה וכן נעמוד על מה שביכולתנו לעשות כאשר העולם המשפטי – חוקי לא נותן את המענה.

 

אלעד חמיאל- קרימינולוג קליני, עוסק בחינוך וטיפול בתחום המיני באופן עצמאי ובמסגרות שונות.

הרצאתו של אלעד מכוונת לצוות החינוכי ולהורים מתוך הבנה שפתיחת השיח בבית הספר תפתח את השיח גם במרחב האישי הפרטי של הבית. הרצון הוא להעניק למורים ולהורים כאחד, כלים להתמודד ולשוחח עם בני הנוער על נושא המיניות - ממקום בריא, מאוזן, פתוח ולא מאוים. בהרצאה נעסוק בשאלות הקשורות לעולמם של המתבגרים שלנו בבית והכלים שלנו להתמודד איתם. כהתחלה, ננסה להבין למה קשה לנו לשוחח על נושא המיניות איתם. בהמשך נבין מה עובר על מתבגר/ת מבחינה פיזית ונפשית בתקופה זו בחייו/ה. מהן השאלות איתן מתמודדים ילדנו במפגשים עם בני ובנות המין השני. מהם המסרים השליליים שהמתבגרים שלנו מקבלים מהסביבה, ומהם התכנים החיובים והבריאים שכדאי להביא לשיחה שכזאת עם ילדנו. מה נוכל להעניק לילדינו מניסיון החיים האישי שלנו. איך מנווטים בין הגבולות של השיח למקום מעצים ומשחרר ועוד שאלות רבות.

קהל היעד: כיתות ט'- י"ב, שירות לאומי, מדרשות, ישיבות הסדר, סטודנטים ועוד.

 

שם התוכנית: "באופן בלתי פורמאלי"

נושא התוכנית: תוכנית ליווי והעצמה לאירגונים חינוכיים בלתי פורמאליים.

התוכנית "באופן בלתי פורמאלי" נבנתה בכדי להעצים את מערכת החינוך הבלתי פורמאלית, מתוך אמונה שהכוח להוביל שינוי ולהפוך ליחידה מכוונת, נמצא בידיים של כול המוסד, כולם לוקחים חלק בהעצמת המקום וקידומו לשיאים והצלחה. כל מה שנחוץ להצלחת היחידה הזו הוא פיתוח יחסי אמון ושותפות בין הגורמים, מערכת כלים פרקטיים, יצירת שפה חינוכית משותפת ומקום להעלות ולהתמודד עם דילמות ושאלות.

המוסדות המגוונים של החינוך הבלתי פורמאלי מאפשרים לצוות החינוכי הפועל בתוכם לקיים שיח ועשייה ממקום אחר, יותר פתוח ועם פחות מגבלות. הנגישות המיידית הזו מאפשרת עולם ייחודי של חיבורים בין כל השותפים בו - ההורה, המדריך והילד וקידום כל השותפים לקידום והצלחה.

קהל היעד:

  • ארגונים בלתי פורמאליים על כל גווניהם, ארגונים חינוכיים, תנועות נוער, מתנ"סים, עמותות חינוך, ועוד
  • לתוכנית זו מסלול קצר – 6 מפגשים, מסלול ארוך – 10 מפגשים.

 

שם הפעילות: "אשובה"

נושא הפעילות: מסע תודעה

מסע תודעה אינו מגיע מעצבות,
אלא מתוך השמחה בקיים.
מסע תודעה מתחיל ב-יש
וכשהדלת פתוחה בענווה.
כשהנפש מרגישה שהיא רצויה ויכולה.
ושם, בנקודה הזו,
עולה ומתגלה עוצמת הנשמה.
מסע תודעה.
מסע תודה.

קהל יעד: תלמידי כיתות י"ב

 

 

 

 



מגוון הרצאות בתחום חינוך, העצמה, זוגיות ומיניות

מוסדות החינוך יכולים להזמין הרצאה בודדת או לבנות תכנית שנתית
ממגוון ההרצאות המפורטות להלן

 

שם ההרצאה: לילד יש...

נושא ההרצאה: סיפור אישי - למחנכים והורים

הרצאה זו, יכולה להיות מותאמת בתכניה לנוער ומתבגרים ונקראת: "משוואה עם נעלם".

בהרצאה נגלה מה קורה לילד משכונת פשע ומשפחה אלימה כשהוא פוגש את האחד, היחיד, שהאמין ביכולת שלו לשנות, האחד שראה בו מעבר לנער עם קשיי התנהגות, נער עם כוחות וכישרונות שרק צריך משהו שיאיר עליו. נשוחח על הסיבה והמסובב. ונבין כיצד הכרת הטוב, הופכת נער- הגדל בשבר ובהרס- למטפל מצליח בזוגות, בבני נוער ובמשפחות.

קהל היעד: בני נוער, תלמידי בתי ספר, חניכי תנועות נוער, תלמידים וחניכים בקבוצות סיכון  שונות 

 

שם ההרצאה: כחומר ביד היוצר

נושא ההרצאה: ההורה והמחנך, שניים שהם אחד.

בהרצאה נציע קווים המשיקים בין המקום של ההורה למקום של המחנך. בדילמה המוכרת למחנכים ולהורים כאחד, נבחן מהם אחוזי הסמכות מול אחוזי החברות הנחוצים לנו, בהתמודדות עם בני הנוער? נברר האם מחנך בבית הספר הוא סוג של הורה שני, הממשיך את החינוך בבית, או עומד בפני עצמו? נברר האם מחנך הוא אכן סוג של "רחם" המכיל את הנער, רחם הנע ופועל לפי תנועותיו ומעשיו של העובר, המעניק לו תנאים אופטימאליים לגדילה והתפתחות? ננסה להבין מה הקשר בין תהליכי "הברירה הטבעית של הטבע" לתהליך הפדגוגי המעשי של בתי הספר? ומעל הכל ננסה להבין האם אכן נכון הפסוק: "כל המלמד את בן חברו תורה- כאילו ילדו". 

 

קהל יעד: מורים, מנהלים, צוותי הדרכה, הורים וגרעיני שרות.

 

שם ההרצאה: סמכות טובה / סמכות שקטה

נושא ההרצאה: גבולות בחינוך

בהרצאה נבחן כיצד בונים גבולות בחינוך, כאלו המצמיחים אישיות לגובה ולא לרוחב. נתמודד עם שאלות על מהי הצמיחה הטבעית לילד, ומה הקשר בין צמיחה לרוחב, לחוכמת חיים? ובנוסף לגבולות, מהו מקומם של התוכן, האהבה, ההכלה והחיוך כמשלימים בתהליך הצמיחה.

יחד נבחן מקרה של נער, שרגע לפני השמתו בפנימייה - הצליח להשתלב חזרה במערכת החינוך הרגילה. מתוך כך נגלה מהו המרחק בין חלל, לחיים?

קהל יעד: מורים, מנהלים, הורים, צוותי הדרכה וגרעיני שרות.

 

שם ההרצאה: אופטימיות צו-החיים

נושא ההרצאה: אמון, אימון ואמונה במחנך ובמחונך

כוח המחשבה הוא שריר שיש לאמן אותו, ממש כמו כל שריר אחר הקיים בגופנו. מתוך כך נשאל: מהו ילד פסימי ומהו ילד אופטימי? האם ילד פסימי הוא בהכרח ילד רע, האם ילד אופטימי הוא בהכרח ילד טוב?

בהרצאה נדון במשפט: "במקום שמחשבותיו של אדם- שם הוא". כיצד חינוך למחשבה חיובית, הן אצל המחנך והן אצל המחונך, הוא תהליך של אמון ואמונה, של מסע ארוך המתחיל כמו תמיד בצעד אחד, ראשון וכיצד אותו צעד ראשון, יגרום לנער לרוץ ולהאמין בעצמו בכוחותיו וביכולות שלו. "תחשוב טוב, יהיה טוב, תאמין בעצמך".

קהל יעד: מורים, מנהלים, הורים, נוער, צוותי הדרכה וגרעיני שרות.

 

שם הסדנה: איך לעגל את הריבוע

נושא הסדנה: חשיבה יצירתית

"אי אפשר...", "זה לא ילך..", "אין תקציב..", "בחיים זה לא יקרה...". אלו הם רק חלק מתחילתם של משפטים, שסופם ידוע מראש ואמירתם מקבעת מציאות ועוצרת התקדמות, מוטיבציה או חשיבה יצירתית.
בסדנה נחזור לרגע לחשוב כילדים. נלמד כיצד להפוך עצמנו נגישים לרעיונות חדשים ודרכי חשיבה לא קונבנציונאליות. נתמודד עם שאלות קשות שהתשובות עליהן פשוטות. ונבין איך מחשבה יוצרת אמונה ומציאות. ומעל הכול, נגלה שחשיבה חיובית, נתינת מקום לכל הדעות סביבנו ופריצת הגבולות, יכולות לגרום לנו ליצור ולהתקדם. לא רק לסמן יעדים וחלומות אלא גם להגשימם. 
קהל יעד: מורים, מנהלים, צוותי הדרכה, גרעיני שרות ולכל מי שמרגיש שברצונו להעשיר את 
מחונכיו בחשיבה יצירתית ופתיחות מחשבה.

 

שם ההרצאה: להתערבב ולא להיבלע

נושא ההרצאה: בחירת מסגרת לאחר תיכון

בני הנוער מצפים לשנה האחרונה בתיכון כל חייהם, אך בדיוק בנקודת ההחלטה לאן להתקדם ואיך לפעול- רבים מהם נותנים לחששות ולפשרות להוליך אותם ולהחליט עבורם. אז איך מנמיכים את כל הרעש, ומגביהים ממנו את מה ששלך? איך  מסדרים, מחדדים ומדייקים את הבחירה האישית מול הציפיות של אחרים? ומעל הכל איך מרגיעים את ריבוי הקולות המושכים, דוחפים ומבלבלים אותנו בזמן כל כך רגיש? 

קהל היעד: כיתות י"א-י"ב

 

שם הסדנה: הכח לבחור

נושא הסדנה: הכוונה תעסוקתית ובחירת מקצוע

כמה מהבחירות שאנו עושים מבוססות על אהבותינו ורצונותינו האישיים וכמה מבוססות על פחדנו ורצונותיהם של אחרים? כיצד מגלים מהו חוט השני הרקום במסלול הנפש שלנו, הדבר שלמענו אנו קמים בבוקר וממלא את חיינו בשמחה? כיצד מתחברים לתהודת הכישרונות שלנו?
אנו חולמים מגיל קטן מה נהיה כשנגדל, אך רובינו זונחים את החלום ומתמקדים במציאות, צועדים במסלול בטוח ונכנעים לתכתיבים של כסף, חברה והמוכר לנו.

הסדנות יאפשרו לנו לעצור לרגע את כל הרעשים מבחוץ ולעסוק רק בעצמנו. במפגשים נפתח את מחשבתנו לעולם הגדול, נאפשר לכל קשת האפשרויות להציג את עצמה לפנינו, נשאל שאלות שיעזרו לנו להתמודד עם שפע הגירויים הקיימים בחוץ ומתוך הפתיחות והמכלול נתכנס פנימה, נתמקד ונפענח מהו החלום שלי וכיצד אני צועד להשיגו.


* סדנה זו מורכבת מ-3 מפגשים

קהל היעד: כיתות י"א-י"ב, בנו שרות, צבא, מדרשות, כל אדם המבקש לדייק מחדש את בחירתו.

 

שם הסדנה: אם אין אני אין אתה

נושא הסדנה: בחירת בן/בת זוג

מתוך השטח, מתוך חדר הטיפולים הזוגי, מתוך הקשיים והנפילות, נולדו סידרת הסדנות הללו.
הסדנות מביאות את המשתתפים לחפש בתוכם את הכוחות והתובנות - באמצעותם יוכלו לזהות את בן או בת הזוג, הנכונים להם.

בהרצאה נגלה מדוע דווקא מתוך המינוס והחולשה האישית שלנו, עולה הכוח להצלחת הזוגיות של כל אחד ואחת מאתנו. יחד ננסה לעמוד על ההבדלים בסגנון חיינו, מה ההשלכה של סדר היום האישי על החיבור בין בני הזוג וכיצד לומדים לבנות בסבלנות בית יציב אל מול רוחות זרות?
"אם אין אני אין אתה", הוא השורש להבנה כיצד ניתן לבנות בית, כזה שיעמוד מול כוחות הטבע הקיימים בכל זוגיות, שהתמודדות לא נכונה איתם, פרקו ועדיין מפרקים, בתים רבים מסביבנו.


* סדנה זו מורכבת מ- 2 מפגשים.

קהל יעד: שמיניסטיות, שמיניסטים, בנות שרות, גרעיני שרות, ישיבות הסדר, מכינות,
מדרשות וכל מי שמבקש להעניק למחונכיו ידע מעשי ושימושי לתהליך
המאתגר של מציאת בן/בת זוג. 

 

שם הסדנה: בניית פרויקט

נושא הסדנה: סדנה פעילה לבניית פרויקט משותף

המשתתפים בוחרים בפרויקט, מתוך מכלול הרעיונות שהם העלו בסדנה, זאת מתוך האמונה כי עליהם לבחור בעצמם את שמתאים להם, וממילא בבחירה חופשית מתחדדת האחריות והשייכות לפרויקט. הסדנות מושתתות על פירוק המילה: "אחריות", ומתוך פירוק המילה, עולה ומתגלה למשתתפים מהו מנהיג אמתי, וכיצד אחריות באה לידי ביטוי מהפעילות הראשונית והפשוטה ביותר, דרך התמודדות עם הקשיים בהקמתו ועד להבאת הפרויקט אל התוצר המוגמר.


* סדנה זו מורכבת מ-3 מפגשים.

קהל יעד:   מורים, מנהלים, צוותי הדרכה, גרעיני שרות וכל מי שמבקש להעניק כלים מעשיים בליווי צמוד של הרמת פרויקט והוצאתו לפועל

 

שם ההרצאה: איך לחבר ולהתחבר

נושא ההרצאה: מפגש פרקטי ליצירת קשר עם מתבגרים

בהרצאה נקבל כלים מעשיים, עצות ורעיונות יצירתיים, ליצירת קשר מעשי פעיל, מפרה ומפתח בין המורה לתלמידיו ובין המדריך לחניכיו. נשוחח כיצד מורה מעורר בתלמידו את היכולת להביע את עצמו, לפתוח את עצמו לפנינו. מתוך הכלים הפרקטיים נבין כיצד יוכלו הקשרים עם תלמידנו לעלות לשלב אחר.

קהל יעד:  מורים, מנהלים, צוותי הדרכה, וגרעיני שרות. 

 

שם ההרצאה: עקרונות ההפעלה

נושא ההרצאה: מפגש פרקטי על תהליך בניית פעילות

הרצאה דינאמית, משעשעת, זורמת וקלילה המעניקה כלים ברורים ורעיונות יצירתיים, כיצד יוצרים פעילות, שיעור ותוכן חינוכי חוויתי.

בהרצאה נלמד כיצד סביבה לימודית חזקה, מטמיעה תוכן בנפשו של המחונך מתוך העשייה עצמה. נשוחח על ראשי התיבות: נכב"ס תי"ק ת"ק- תוכן ממקום נקי, בקיא, מתכוון, עזרים חווייתיים, תגובות וחיזוקים חיוביים המאפשרים עניין, לימוד והפנמה של המסרים
אותם אנו מבקשים להעביר.

קהל יעד: מורים, מנהלים, צוותי הדרכה וגרעיני שרות.

 

שם האורייתא: צמיחה מול קשיים

נושא האורייתא: לימוד סביב ספר יונה

בתהליך לימוד הספר, ננסה לנתח יחד מהי משמעות הירידות הרבות שמקיים הנביא בסיפור. ירידה לנמל יפו למצוא אוניה, ירידה אל בטן האוניה, ירידה אין סופית עד לתרדמה מלאה. עם התפתחות השיח, נגלה יחד מתי מחליט יונה להתעורר, לקום ולבקש לעצמו חיים. מתוך משבריו של הנביא, נבוא אנו להבנות על המשברים בחיינו האישיים, על התחושות הסובייקטיביות ש"כל משבריך וגליך עליי הם...", אל שיאו של המשבר וממנו השאיפה לחיים.
אורייתא סביב ספר יונה, היא מפגש אמיתי עם עולם היום יום והקשיים שאנו חווים, מתוך ניסיון להעניק כלים ודרכים להתמודדות. בריחה או בחירה? 

 

קהל יעד: מורים, מנהלים, צוותי הדרכה וחינוך, גרעיני שירות וכל מי שמעוניין להעניק לאחרים כלים להתמודדות עם הקשיים שאנו חווים בחיי היום יום שלנו.

 

שם האורייתא: "האני"

נושא האורייתא: לימוד בנושא עין טובה

בעבר, המחנך דיבר והחניך הקשיב. בימינו מערכת הכוחות מתאזנת, ועל המחנך ללמוד גם להקשיב. ההקשבה היא לא רק פיזית אלא רעיונית: הקשבה לעולם הפנימי העשיר של החניך יחד עם הבלבול שבו, התבוננות של המחנך לעומק הכוחות והיכולות של הנער, לצידן של התנהגויות מורכבות וקליטת מסרים, מתוך מקום מכיל ופחות שיפוטי. הקשבה המזמינה את הצד השני ללמוד לשתף ולדבר...

באורייתא נברר האם הקשבה זו, לעיתים, היא גם היכולת לאהוב ולקבל את הקיים כמות שהוא מבלי הרצון הטבעי לשנות ולתקן? כמו כן נבחן האם "שמירת העיניים" הוא רק מושג בצניעות או שיש לו מקום בעולם החינוך?

קהל היעד: כל מי שנוגע בעולם החינוך.

 

שם ההרצאה: לייק מאלוהים

נושא ההרצאה: סיפור הנס

בעולמנו הטכנולוגי, המלא בסיפוקים ובאפשרויות אין סופיות, מהו המקום שניתן למפגשים אישיים בין בני אדם? ביקום הווירטואלי המחבר אנשים מעבר ליבשות וימים, עד כמה אנחנו באמת יותר קרובים? האם יש לנו יכולת לדעת מה מילה פשוטה, מגע, או חיוך יכולים לעשות לאדם אחר? והאם קיימת אפשרות שמעשה טוב אחד קטן, יציל אותנו בעתיד מתופת גדולה
סיפור הנס הוא סיפור על אדם שטעה בדרך ונקלע לסיטואציה שבה נטלה ממנו יכולת ההתמודדות עם הקורה סביבו.

בהרצאה נשאל כיצד מתמודד ומתנהל אדם, עם סיטואציות שונות בחייו. ננסה להבין כיצד מעשה אחד, מגלגל אחריו תגובת שרשרת ארוכה כל כך. אך מעל הכל, נעמוד על ההבדלים העמוקים בין העולם הטכנולוגי המהיר המידי שאנו חיים בו, למציאות הפשוטה, הנוגעת, הבין אישית, שיכולה והצליחה לשנות עולמות.

קהל היעד: מורים, מנהלים, צוותי הדרכה וחינוך, רכזים, גרעיני שרות ולכל מי שמעוניין להעלות דיון על העולם בו אנו חיים.

 

שם הפעילות: "שבת - הניגון שבלב"

נושא הפעילות: סדרה מרוכזת של הרצאות ושו"ת לשבת

מרכז מפלים מציע למוסדות החינוך השונים, שבת יוצאת דופן המכוונת אל הפנים. שבת המתרכזת בנשמה כיצירה בעלת פנים רבות, שבמהלך השבוע אנו נוטים להפחית את המקום הנחוץ לה.

שבת מפלים מאפשרת שיח פתוח עם התמקדות בכוחות הפנימיים והארה על הטוב.
באפשרות מוסדות החינוך לבחור את התכנים בהם ירצו לעסוק במהלך סוף השבוע המרוכז, בניהם: חינוך והשפעה, כוח החשיבה החיובית, בחירות לעתיד חיינו, אורייתות, חיפוש בן/בת זוג, סוגיות באישות וחיי משפחה, שו״ת ועוד נושאים רבים ומגוונים לשבת מלאת השראה ושמחה.

קהל יעד:  תיכוניים, אולפנות, ישיבות, מדרשות, גרעיני שרות לאומי, מושבים וישובים שונים, וכל מי שמחפש למקד את השבת פנימה. 

 

 



הפעלות ייחודיות:

הפעלת שלטים "שולטים בתוכן"

דרך חדשה להפוך אירוע רגיל לחוויה חד פעמית, מצחיקה ומגבשת! 

באמצעות שלט קטן, ממשק אינטראקטיבי ותוכן איכותי, כולם ידברו על האירוע שלכם!

הרעיון העומד מאחורי פעילות זו הוא האפשרות להפוך כל אירוע, הרצאה, פעילות או מפגש לחוויה יוצאת דופן. פעמים רבות אנחנו מרגישים, שהמשתתפים הצופים בהרצאה, או לוקחים חלק באירוע, מתקשים להתחבר אל הפעילות, מתביישים לענות על שאלות המרצה או מעט מרוחקים מהמתרחש, לשם כך מצאנו פיתרון מקורי, מרענן וחדשני בצורת שלט קטן לכל משתתף.

 



המלצות על מרכז מפלים

הרצאתו של אמיר בפורום מדריכי שפי במחוז דרום (מ"מ, ממ"ד ומגזר בדואי) התקבלה בצחוק ובדמע. דבריו נגעו בלב כל  השומעים! מתוך סיפורו האישי ניתן היה לחלץ עקרונות של הקשבה והכלה. כמו גם עקרונות של דרכי עבודה עם הורים, מורים, ילדים ונוער. וכן כיוונים להתבוננות רגישה לסיפור ולמה שמאחוריו. בכך סייע אמיר בבניית נדבך נוסף בעבודה המקצועית של מדריכי שפ"י ושלנו ואנו מודים על כך מאוד.

ציפי חורי, מימי גילוץ, צביה דרורי, רונית יצקר, סנא ג'ברין ונגואה אבו עבאס, מפקחות יועצים ממ"ד  במחוז דרום 

 

אמיר הגיע אלינו לישיבה לסדרת הרצאות במסגרת התכנית: "חדרי המורים וחדרי הלב".

בתחילה, התוכנית הייתה מיועדת למורים ולתלמידים, אך לאור הביקוש וההצלחה פתחנו את ההרצאות גם להורים ולקהילה כולה. אמיר מרצה באופן מרתק ומעניין. נושאי ההרצאות נוגעים בלב כל שומע, ובעיקר בלב בני נוער ובלב הורים לילדים מתבגרים. נושאי ההרצאות רלוונטיים לצוותי הוראה ולגיל ההתבגרות במקביל ומועברים ב"גובה העיניים", ומתוך רגישות לקהל ובוודאי לקשיים של גיל ההתבגרות ולמורכבות שלו.

רז סבירו- רכזת השתלמויות ישיבה תיכונית למדעים ואומנויות קריית אתא. 

 

זכות גדולה הייתה לי להזמין את אמיר להנחות את התוכנית: "להיות מרקר" עבור בני הנוער היקרים שלנו בקריית מלאכי. אמיר יודע להגיש לנוער בצורה מעוררת השראה בדיוק את מה שהוא צריך וזקוק לו, הוא מצליח לגעת בנשמתם ולהשאיר רצון וטעם של עוד.

מוריה אירני בן דוד - מנהלת מחלקת נוער קריית מלאכי על התוכנית: "להיות מרקר".

 

השיחה למחנכים בכנס הארצי לעוסקים בקליטת תלמידים עולים, היתה חוויה מרתקת הן בתכניה ובמסרים החינוכיים שבה והן באופן העברתה בחן ובהומור. מתוך המשוב בכתב של המשתלמים היתה שביעות רצון מלאה, מאוד ממליץ.

צמח סבן מפקח ארצי לקליטת תלמידים עולים מינהל החינוך הדתי ירושלים

 

אמיר העביר לנוער שלנו שיחה במהלך סמינר בנושא מנהיגות לשינוי חברתי, אמיר ריגש את בני הנוער והצוות החינוכי של המחלקה בסיפור חייו ו"קינח" בתודה ובהוקרה האישית שלו כלפי מדריך הנוער שלדבריו הציל את חייו בצעירותו הנושא דיבר מאוד למדריכים הצעירים שלנו וגרף תשואות, מחמאות ולא מעט דמעות מהנוער והצוות החינוכי שלנו. סדנאות המשך עם אמיר כבר סגרנו!

 גיא בן סעדון- רכז בני המושבים ותוכנית מצילה – לכיש

 

המפגשים עם אמיר תורמים לי המון, מעבר לידע הכללי שאני מקבלת, העובדה שהמפגשים נמשכים לתקופת זמן ארוכה עוזר לי המון. כל מפגש מעצים אותי ומגלה לי דברים חדשים על עצמי ועל אנשים. כמות ההשקעה של אמיר והמלווים של התוכנית מדהימה. אני מנסה להעביר את כל מה שלמדתי למשפחה, לחברים ולנוער דרך המדצ״ים והמועצה, אבל לא משנה כמה אדבר ואסביר, אף אחד לא יבין כמה זה כיף עד שלא יהיה באחת הפגישות עם אמיר.

לאה מקונן, יו"ר מועצת הנוער של קריית מלאכי ומשתתפת בתוכנית "להיות מרקר". 

 

למידע נוסף לחצו