לימודי תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן - הקניית הקריאה בדרך חווייתית לגיל הרך

רוצה לדעת מה יש להציע לך

לפתיחת שנה?

פנה אלי

לימודי תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן - הקניית הקריאה בדרך חווייתית לגיל הרך

פתיחת הקורס ב- 23.07.2018
הכשרת מנחים להקניית הקריאה בשיטת "צורה צבע וצליל"
לימודי תעודה מטעם אוניברסיטת בר אילן
 בית הספר לחינוך - היחידה לפיתוח מקצועי,
בשיתוף  'צופיה איכות בחינוך'
מציעים קורס בן 5 ימים מרוכזים בנושא:
הקניית הקריאה בדרך חווייתית לגיל הרך
 
הקריאה היא מן המפתחות העיקריים לכל ידע  ויפה שעה אחת קודם.

אוניברסיטת בר אילן בשיתוף "בית צופיה - איכות בחינוך" מציעים  דרך ייחודית, חוויתית, מהנה וקלה. כמו כן מגוון חומרים חינוכיים ואפקטיבים להוראת  הקריאה והכתיבה הכוללים: ספר, דפי עבודה יצירתיים, מערכת כלים "משחקיים" - לפענוח סימני הניקוד, כרזת אותיות (פוסטר),  ועוד.

כלים יצירתיים אלה מבטאים חשיבה חדשנית ומקורית,  המשמשים תרומה דידקטית ייחודית לילדים, במיוחד לגילאי גן חובה/כיתה א" ועד 120- להקניית ראשית קריאה נכונה, חווייתית, מהנה,  קלה ומדויקת.

קורס זה יתמקד ברכישת  כלים ודרך ייחודית להקניית הקריאה והכתיבה בדרך חווייתית, מהנה, משמעותית, קלה ופשוטה - בשיטת צורה צבע וצליל - המאפשרת הצלחה החל מהצליל הראשון.


מטרות

הקניית שיטת קריאה וכתיבה "צורה צבע וצליל" , שיטה ייחודית לגיל הרך למוכשרים ולמתקשים באופן חוויתי, ברור, קל   ומהנה.

הקניית הקריאה והכתיבה מגיל צעיר מאד.

טיפוח עמדה חיובית כלפי לימוד הקריאה והכתיבה במציאות משתנה ביחס לשיטת "צורה צבע וצליל".

 

 

שם הקורס תאריך פתיחה סמסטר מועד פתיחת הקורס היקף הקורס עלות הקורס הערות
הכשרת מנחים/מדרכים להקניית הקריאה 23.07.18 קיץ
ימים ב-ו
 
15:30 - 8:30
40 שעות 1800 ש"ח 
כולל מע"מ 
הקורס יתקיים במשך 5 ימים מרוכזים
23-27/7/18
לנרשמים תינתן ערכת "צורה, צבע וצליל" במתנה

דרכי ההוראה
דרכי  ההוראה מגוונות ומאופיינות באמצעות סדנאות המאפשרות דיון ושיח, מרצים אורחים, מצגות, סרטונים, התנסות אישית ופיתוח יצירתי וחוויתי למגוון דרכי הוראה ויישום רב תחומי.

קהל היעד
מורים לגיל הרך, גננות, מורים לחינוך מיוחד ולקהל הרחב המעוניין לפתח כישוריו ולהפוך למנחה בהוראת השיטה "צורה צבע וצליל".

תעודה 
למסיימי הקורס אשר יעמדו בכל הדרישות ובהצלחה, תוענק תעודת השתתפות בקורס להקניית הקריאה בדרך חוויתית בגיל הרך בשיטת "צורה, צבע וצליל".  מטעם אוניברסיטת בר- אילן בית הספר לחינוך.
 
מן הנושאים
  • מרכיבים בהתפתחות קדם קריאה וכתיבה.
  • אוריינות חזותית.
  • קשיים אופייניים ברכישת הקריאה והכתיבה.
  • "צורה צבע וצליל": הקניית השיטה וחשיפה לעזרי הלימוד.
  • סדנא מעשית להתנסות במגוון הכלים.
  •  ייחודיות ויתרונות השיטה.
  • יצירת יחסים בינאישיים ותקשרת מיטבית באמצעות " צורה צבע וצליל"
  • יישומים בסביבות למידה מגוונות של שיטת "צורה, צבע וצליל"
 


המלצות על השיטה 
"צורה צבע וצליל"  מתמקדת במיומנויות פענוח ובמיוחד בקריאת הניקוד, השיטה מבוססת על יצירת אסוציאציות בין צבעים וצורות לבין התנועות שבשפה, ומיועדת לפיכך, לחיזוק העבודה על תנועות הניקוד בעברית, ובכך יתרונה".
פרופ" רם פרוסט, ד"ר אילנה בן-דרור, ד"ר מיכל שני וד"ר אוולין שתיל -  משרד  החינוך
 
"...ריכוז קבוצות הניקוד הבסיסיות בחמש צורות  צבעוניות  בלבד  מקל את  המלאכה, ולימוד הקריאה הבסיסי הופך להיות מועיל, מהנה ומשעשע... מומלץ לגיל הרך, לילדי הגן ולתלמידי כיתות א"".  
 חוזר מנכ"ל   משרד החינוך  
 
"...האסוציאציות מקלות על הפיכת החדש - הבלתי מוכר למוכר. כל אלה הם מרכיבי היצירתיות שכה חשוב להקנות לילדים מגיל צעיר ביותר. רגישותך לגבי עולם הילדים, מה מעניין אותם, מה משמח אותם, מובאת בספר זה בצורה חינוכית, פסיכולוגית וגם דידקטית".
 ד"ר אריקה לנדאו    אונ" תל-אביב .

 "...הלמידה עוברת כידוע דרך ליבו של האדם, עוררות של סקרנות היא הצעד הראשון הנדרש ללמידה... השיטה החדשה של לימוד הקריאה תוך תמיכה בממד הצורה והצבע, המוטבע בילד החל מגיל צעיר, מאפשר את  לימוד הקריאה תוך הנאה ללא תחושת מאמץ".
ד"ר שולה ארזי   פסיכולוגית חינוכית
 

מנחי הקורס

יצחק תורגמן - מפתח השיטה
BA - האקדמיה לאומנות, פריז 
מנהל 'בית צופיה - איכות בחינוך'. מרצה, כותב, מצייר ומפתח השיטה "צורה צבע וצליל"- דרך חדשנית ומהנה ללימוד הקריאה. מורה לאמנות, מפתח חומרים והפעלות יצירתיות בתחום הקריאה: מערכת כלי "קל ניקוד", כרזת אותיות,  ספר, חוברות, תכני דפי עבודה ועוד.
 
רונית מנדלבליט - מאבחנת דידקטית מוסמכת
MA - חינוך מיוחד, התמחות בלקויות למידה מורכבות
דוקטורנטית בחינוך. מומחית להוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה, מרצה לאוריינות אקדמית במרכז  האקדמי "פרס" ומתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי.
 
רון מידן - מנהל "קליניקת קורקטיב"
BA – אופטומטריה    MA - מנהל עסקים
התמחות בקשיי קריאה בהיבט האלקטרופיזיולוגי של מסלול הקריאה. מרצה בנושא של קשיי ראייה וקריאה לסטודנטים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע כחלק מהכשרתם המקצועית
 
מירה פינקל – מומחית בקידום יכולות למידה

B.A – חינוך    M.A – טכנולוגיות למידה ומערכות למידה, עדיין בלמידה
התמחות בקידום יכולות למידה, למידה מתווכת, טיפול בפונקציות קוגניטיביות פגומות ומאבחנת דינמית, מנחה ומעבירה השתלמויות יישומיות בתחום.


טליה גניפ – מומחית בפיתוח כשרי למידה ושפה

 B.A - מדעי ההתנהגות    M.A - חינוך מיוחד
מומחית בפיתוח כשרי למידה והקניית כלים מעשיים לקידום יכולות הקריאה והכתיבה בקרב תלמידים בעלי קשיים. מורה לאוריינות וחינוך מיוחד. ניסיון מקצועי רב שנים בהוראה וחונכת מורים חדשים. בוגרת קורס להקניית קריאה – צורה צבע וצליל.

 

היחידה לפיתוח מקצועי
בית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן
רמת גן, מיקוד: 5290002