המרכז לאימון אישי וקבלת השונה - הפעלות וסדנאות חושים לילדים

רוצה לדעת מה יש להציע לך

לפתיחת שנה?

פנה אלי

המרכז לקבלת השונה

ברוכים הבאים להפעלות וסדנאות חושים
עבודה עם ילדים ונוער היא תמיד מעשירה, וכשהיא נעשית מתוך אהבה ומסירות היא גם מאד מתגמלת. על פי רוב לילדים, בעיקר בגיל הרך, יש יכולת קליטה והבנה יותר ממה שמיחסים להם. על בסיס הבנה זאת נבנתה פעילות הכרת החושים הייחודית.
 
הפעילויות
פעילות הכרת החושים שמופעלת בעשרות קיטנות, גני ילדים, ובתי ספר ברחבי הארץ, מאפשרת לילדים להחשף ללמידה אודות החושים, תוך כדי הנאה מרובה. הפעילות מתבצעת על ידי משחקי חושים יחודיים, וכוללת בין היתר משחקים בזוגות ובקבוצות בעיניים עצומות, משחקי יצירה, ומשימות מהנות המתבססות על כבוד הדדי בין החברים. הפעילות מועברת על ידי אדם עיוור עם כלב נחיה, ובכך ניתנת לילדים גם הזדמנות להחשף לשימוש שעושה אדם עיוור בחושים שלו ובכלבו, במגוון דרכים יצירתיות, והילדים מאד שמחים על כך. בנוסף ישנו ערך עודף לפעילות, והוא שילדים המפחדים מכלבים מוצאים את עצמם מלטפים את הכלב אותו בסוף, והפחד חולף מהם.
 
משוב מלב אל לב
אחד הדברים העיקריים שגורמים לי אושר וסיפוק מהסדנאות שאני מעביר בבתי ספר, הם המשובים המרגשים שאני מקבל מהתלמידים בכל פעם ופעם מחדש.
 
חלק ממושבי התלמידים
ילדה בכיתה ו
למדתי מהמפגש איתך איך לגשת לאדם עיוור או לכל אדם שצריך עזרה ולהציע לו את עזרתי בדרך מכבדת.
 
ילדה בכיתה ו
הבנתי מהמפגש שיש לנו קושי לסמוך על אנשים אפילו שהם קרובים אלינו, ושתמיד אנחנו מעדיפים לסמוך רק על עצמנו ולפעמים מפסידים מכך.
 
ילדה בכיתה ו
סבתא שלי התעוורה בשנה האחרונה, ומהמפגש איתך למדתי איך כדאי להתייחס אליה.
 
ילדה בכיתה ג
עד היום פחדתי לפנות לאדם שצריך עזרה כי לא ידעתי איך, אבל עכשיו אני יודעת מה צריך לשאול לפני מתן עזרה, ואיך ניתן לעזור מבלי לפגוע בכבודו.
 
ילד בכיתה ג
מהמפגש איתך למדתי שזה בסדר להרגיש קושי ושיש תמיד דרך להתמודד עם זה אם באמת רוצים.
 
ילדה בכיתה ד
מהמפגש איתך למדתי שאתה יכול להרגיש רגשות כמו כולם, ושההבדל היחיד הוא שאתה לא רואה.
 
ילדה בכיתה ו
למדתי שלא צריך לפחד שאדם יפגע אם מציעים לו עזרה בדרך הראויה.
 
ילד בכיתה ד
למדתי מהשיעור את ההבדל בין עיוורים מלידה, ובין עיוורים שהתעוורו במהלך חייהם.
 
ילד בכיתה ג
הבנתי מהמפגש שכולנו עיוורים לפעמים למשל כמוני עצמי שלא הייתי בחמש שיעורים האחרונים ולא ראיתי מה היה בהם, ושניתן להתגבר על פיגור בחומר זה באמצעות חברים.
 
ילדה בכיתה ג
למדתי מהמפגש שכולנו שונים ודומים אחד מהשני באותה המידה, ולמה לא צריך לצחוק על אנשים.
מכל מלמדי השכלתי
 
משוב אנשי צוות
שלום יניב.
דיברתי כעת עם המורה נימרה מקרית גת והיא לא מפסיקה לשבח אותך על הפעילות המדהימה שהעברת אצלם. נימרה מוסרת לך שזאת זכות עצומה שהיית בבית ספרם. הבנתי ממנה שהתלמידים התרגשו והשתתפו כמו שאף פעם לא ראתה אותם. שתמיד יהיה לך הרבה כח ומרץ, ואנו מאחלים לך הרבה הצלחה בכל מעשיך.
יישר כח!!!
צופיה, מדרשת מעלה חבר
 
שלום יניב.
אני שמחה שילדי בית הספר נתרמים בכל שנה מהפגישה איתך ונחשפים לעולם באופן היחודי שאתה עושה זאת. אני מאחלת לך המשך פעילות מבורכת. נתראה שוב בשנה הבאה.
חג שמח.
כנרת,מנהלת ממלכתי בית הכרם.
 
שלום יניב.
היה מפגש מעניין מאד, מיוחד ומקורי. כל המשתתפים חוו חוויה מרתקת ויצאו עם תובנות על החיים, ועל היחס לשונה.
תודה רבה. ספי בן ניסן, רכז חברתי בבית ספר המר בת ים.
 
יניב הגיע זה מספר פעמים להנחות סדנאות בעבור קבוצת בנים בכיתות ד-ו במסגרת צהרון תדהר אשר מתקיים במינהל קהילתי גילה.
מייד כאשר נכנס לתוך החדר בו ישבו הילדים- הילדים הביעו סקרנות ושאלו שאלות ישירות את יניב. יניב מצידו נתן להם מענה ישיר אמיתי וכנה מלב אל לב. יניב הפעיל את הילדים במשחקי חושים רבים שהעבירו להם את התחושה של התמודדות עם מגבלה. הילדים אשר רובם מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז ובעיות התנהגותיות   ישבו מרותקים ושיתפו פעולה למשך שעה וחצי . הם הראו לנו, הצוות, כוחות כל כך חיוביים שלהם שבאו לידי ביטוי במפגשים עם יניב. הם כל כך נהנו עד כדי כך שלאורך השנה הם שאלו שוב ושוב מתי ייראו שוב את יניב והכלב.
ממליצה בחום להזמין את יניב ולהתרשם בעצמכם
הילה שגיב, רכזת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים- צמי"ד
מינהל קהילתי גילה, ירושלים.
 
יניב שלום, נהנינו לארח אותך ואת ואפל בגן. זו הייתה חוויה יוצאת מן הכלל לילדים. המקום המרגש והמיוחד היה לראות באמת את שיתוף הפעולה שלך עם הכלב. כיצד הוא מוביל אותך, איך אתה נעזר בו ולשם מה, לראות את מקל הנחייה. לדעתי יש מקום לספר קצת יותר עליך ועל ההתמודדות היומיומית עם העיוורון. זו הזדמנות חד פעמית להכיר ולשמוע על חייו של אדם עיוור- ודרך מיוחדת למנוע רתיעה של הילדים מאנשים שונים מהם. הילדים נהנו מכל הפעילויות ושיתפו פעולה באופן יוצא דופן, תודה רבה- היה נפלא!!!
 
גן אגוז
יניב היקר, חשוב לנו לומר לך שאנחנו והילדים מאד נהננו מהפעילות הנפלאה שלך. הילדים זכו לחוות חווייה בלתי שגרתית וייחודית, מכאן למדו מה תפקיד החושים שלהם תוך כדי משחקים יצירתיים ומאתגרים.
תודה רבה לך בשמנו ובשם הילדים והמון הצלחה, צפי ולילי.
גן אגוז מעלה אדומים
 
יניב שבוע טוב,  
ברצוני להביע תודה והערכה על הפעילות הנפלאה שהעברת לתלמידי בית ספרנו. תלמידי בית הספר והצוות נהנו מאוד מן הפעילות שתרמה רבות להבנה וקבלה של האחר. הנושא היה מעניין, התלמידים חוו התנסות בלתי רגילה ודרכי התמודדות עם סיטואציות שונות בחיים. אשר ללא ספק, תרמו רבות לצד החברתי.
יישר כוח ענקי!
בהזדמנות זו, נאחל לך חג אורים שמח.
בברכה, בי"ס שלב רמת בית שמש
 
יניב היקר!
אין בפינו מילים להודות לך על היום המדהים שחווינו בזכותך. התפעלנו מהעוצמה שאתה מכיל, מהתמודדות היום יומית בצורה הכי מפעימה, והכי מאמינה. הפתיחות והגישה המיוחדת שלך לילדים הקסימו אותנו. נותר לנו רק לברך אותך מעומק הלב, שתזכה להמון אור בעניים ובלב, לבריאות, לשמחה אמיתית ונחת מאריאל המתוק, ותצליח בכל התחומים והזמנים. בהזדמנות זאת נאחל גם לאישתך חיים טובים, ואם אתם נשואים יחד מסתבר שהיא מדהימה לא פחות ממך. שתזכו לעוד המון משותפות טובה ומאושרת.
בהוקרה והערכה הגננות אורלי ושלומית וכל ילדי תלמוד תורה.
חדוות פנחס מעלה אדומים.
 
יניב יקר
ראשית אני רוצה להודות לך על הסדנא אתמול. היה ממש טוב. הצוות שלי מאוד התרשם ממך , מהאישיות שלך המיוחדת , מהבחירה שעשית כיצד להתמודד עם המיוחדות שלך.
הסדנא עצמה היתה מעניינת, התרגילים מאוד חשובים ותרמו רבות לחויה ולחשיבה. האווירה היתה טובה מאוד ונוחה. מאוד חשוב לדעתי לתת מקום למשוב מצד המשתתפים - גם אחרי כל תרגיל - וגם בסיום הסדנא.
מאחלת לך בהצלחה רבה בהמשך. יום טוב . דרישת שלום חמה לוופל החמוד שלך.
אורית
 
משוב אודות הפעילות
בית חינוך על שם א.ד גורדון בתל אביב הינו בית ספר ריכוזי המשלב תלמידים ליקויי ראיה ועיוורים. בבית הספר משולבים שבעה תלמידים ליקויי ראיה ועיוורים המקבלים תמיכה במרכז קש"ת קידום שילוב ותמיכה. מדי שנה משתתפים תלמידי כיתות ו בתוכנית "לראות אחרת", המהווה חלק מתוכנית ערכית רחבה המתקיימת במהלך שנת המצווה. במהלך השיעורים לומדים התלמידים על קבלת השונה, תוך כדי התמקדות בכבדי ראיה ועיוורים. התלמידים נחשפים למבנה העין, לומדים ברייל, מכירים לקויות ראיה, שומעים סיפורים אישיים של ליקויי ראיה ועיוורים ועוד. את נושא הנגישות בתוכנית זאת מלווה הסדנה של יניב וופל [כלב ההנחיה]. ההסברים של יניב על עצמו ועל הכלב מרגשים מאד, והתלמידים בקושי מתאפקים עם שאלותיהם הרבות. הפעילות עם כלב ההנחיה מפגישה את התלמידים עם עולם העיוורים ממקום עוצמתי, תוך דגש על נושא הנגישות, אך נוגעת גם בתחומי החיים השוני איתם מתמודד האדם העיוור. הפעילויות בסדנה מאד מעניינות ומהנות ומגוונות, ומעודדות שבירת סטריאוטיפים וקבלת השונה. אני מודה לך יניב על הסדנאות המקצועיות ונהנת בכל פעם ופעם שאתה מגיע. מחכה לסדנה בשנה הבאה!
שירה קליף- מורה תומכת לתלמידים ליקויי ראיה ועיוורים.
בית חינוך על שם א.ד גורדון ת"א